FANDOM

Горох — одна з найбільш популярних і ефективних риболовних насадок рослинного походження. Його популярність пояснюється об'єктивними перевагами. Його легко насаджувати, він відмінно тримається на гачку. Крім того, ця принада універсальна, на неї ловиться досить велика риба. В тому числі, карпо і сазан, язь, головень, плотва, густера, лящ, карась та інші мирні риби.

Горох для риболовлі Редагувати

Горох.jpg

Горох

Поряд з кукурудзою, горох для риболовлі використовують часто — на нього ловлять і на річках, і на озерах. Причому в будь-якому своєму вигляді — свіжому, консервованому, вареному — він відрізняється оригінальним смаком, на який клює риба. Горох полюбили м'язи і лящі, карасі і коропи, плотва і густера, сазани.

І якщо рибі ця насадка подобається тільки своїм смаком, рибалки віддають їй перевагу ще й з-за її об'єктивних практичних переваг:

  • Правильно приготований (або вибраний), горох добре тримається на гачку, навіть якщо ви ловите на нього вже досить довго.
  • Цю насадку можна змішати з будь-якої іншої (наприклад, у вареному вигляді з пшеничним борошном) і приготувати ще більш цікаву багатокомпонентну насадку.
  • Горох в будь-якому його вигляді не проблема купити: так, наприклад, консервований в баночках, він є практично в кожному продуктовому магазині.
  • Зелений колір є маскувальним і не насторожує рибу — на нього клюють.

Зрозуміло, чому рибалки, які вміють готувати цю насадку, так цінують її. А адже горох може бути ще і підгодовуванням, точніше, її складової.

Вибір гороху для риболовлі Редагувати

Горох для риболовлі може бути цілісним або лущеним (половинки). З лущеного гороху можна готувати прикормки, а також заправляти в фідерні снасть. Особливо ефективно ловити таким способом ляща. Крім того, з лущеного гороху можна приготувати мастырку.

В якості насадки традиційно застосовуються цілісні горошини.

Крім цього можна використовувати зелений свіжий горох — він не вимагає приготування, а також консервований зелений горошок. Крім того, у продажу є морожений горох. Він теж досить ефективний. Він ще й зручний, оскільки немає необхідності в попередньому розмочуванні і тривалої варінні. Варити його треба всього кілька хвилин.

Наступне, на що хотілося б звернути увагу, це зовнішній вигляд зерен. Досвідчені рибалки стверджують, що зморшкуваті сорти більшою мірою підходить для лову риби, ніж гладкі.

Приготування гороху для лову Редагувати

І так, як же варити горох для риболовлі? Сам процес приготування нескладний, але потрібно дотримуватися кількох правил. Від того, наскільки добре підготовлена ця насадка на гачок, багато в чому залежить якість поклевок.

Горошок має цільну, неушкоджену оболонку і м'яку (але не развалистую) консистенцію. Щоб перевірити якість приманки, стисніть насіння — воно має трохи змінити форму, але не раздавиться. Але якщо вже горох переварений, то не потрібно турбуватися, розімніть його і приготуйте мастырку. Це, звичайно, вже інша приманка, але теж цілком приваблива для риби.

Способи приготування гороху Редагувати

  • Перший спосіб горох відварити для риболовлі. Отже, як варити горох для риболовлі, знає далеко не кожен. Але якщо вже в планах ловля сазана або коропа, то доведеться освоювати ці навички. Найпростіший спосіб приготувати цю наживку полягає в наступних діях. Ретельно перебираємо горох і залишаємо тільки цільні, неушкоджені насіння. Добре протягом декількох хвилин промиваємо їх в друшляку під холодною проточною водою. Після цього засипаємо горох в каструлю і заливаємо теплою, але не гарячою водою. Залишаємо вимочуватися як мінімум на 6 годин. Найкраще, щоб він простояв усю ніч. Багато хто і зовсім вимочують його цілу добу, так він легше потім готується. Через відведений час ще раз промиваємо горох і ставимо його варитися. Робимо маленький вогонь, так, щоб продукт не кипів, а скоріше, нудився. Повіряємо його готовність кожні 5 хвилин. Час приготування буде залежати від того, скільки він вымачивался і який сорт гороху. У готового горошку оболонка буде цілою, і при натисканні на нього він буде стискатися, але не розвалюватися.
  • Другий спосіб приготування горохового приманки. Вже перебрані, промиті і вимочені цільні насіння висипаємо в невелику каструлю. Заливаємо водою і доводимо до кипіння на сильному вогні. Як тільки вода закипить, відразу знімаємо з конфорки і даємо трохи охолонути. Після цього беремо велику каструлю і заливаємо в неї воду, зверху встановлюємо нашу маленьку каструльку і відправляємо все на плиту. Отримує щось схоже на водяну баню. Приблизний час приготування – 2 години.
  • Третій спосіб відварити на риболовлю горох Приготування гороху для риболовлі в даному випадку можна назвати легким. Самі насіння не стрибають у киплячій воді, тому практично не травмуються. Для варіння беремо промитий і добре вимочений горошок. Засипаємо його в заздалегідь приготовлений мішечок з бавовняної тканини. Зав'язуємо його і прив'язуємо до ручок каструлі, в яку попередньо налили води. Мішок з горохом не повинен торкатися дна. Таким образів варимо на середньому вогні. Періодично мішечок розв'язуємо і перевіряємо горох на готовність.

Горох для риболовлі в мультиварці Редагувати

Вимочений горох зовсім не обов'язково варити на плиті, можна скористатися і мультиварка. Так простіше і десь навіть швидше. Беремо чашу і засипаємо в неї горошок. Додаємо пару зубчиків роздавленого часнику. Це підсилить ефект. Сазани й коропи дуже люблять цей аромат, особливо в осінній час. Тепер беремо спеціальний від мультиварки друшляк для приготування на пару і пересипаємо в нього горошок. Але шар не повинен бути дуже товстим. Ставимо на режим «Пар» і встановлюємо час 45 хвилин. Потім залишиться тільки викласти горох і остудити.

Запарювання гороху для риболовлі Редагувати

Беремо термос. Підійде, звичайно, будь-який, але ідеальний варіант — зі скляною колбою. Засипаємо в нього горох на 1/3 від обсягу ємності. Всипаємо туди ложечку соди і заливаємо окропом так, щоб води було приблизно 2/3 від місткості термоса. Щільно закриваємо і залишаємо на 6 годин. Природно, попередньо горох потрібно добре промити і перебрати.

Ловля на горох Редагувати

Ловля на горох.jpg

Ловля на горох

Рибалити на горох можна круглий рік. Але найбільш ефективна ця насадка восени і навесні. Підвищити активність клювання можна попередньо підгодовуючи горохом місце риболовлі. Роблять це заздалегідь і використовують тільки варені зерна. Сирої горох результату зазвичай не дає.

Гачки в оснащенні використовують з короткою цівкою. Великий горох насаджують по одній горошині, якщо він дрібний – по 2...3 штуки. Після насаджування горох здавлюють пальцями – поява невеликої кількості м'якоті на його поверхні краще привертає рибу.

Ловлять на горох на підгодованому заздалегідь місці, постійно підкидаючи прикормку в процесі риболовлі. Полюють з дна або в схил (з човна). Частіше використовують перший варіант, застосовуючи поплавочные вудки.

Тонкощі підгодовування

Використання гороху для риболовлі практикується двома способами. Перший: загорнути його в грунт, зробивши щільні кулі. Така методика розрахована на ловлю в середніх і сильних течіях річок. Особливо якщо точку прикорму потрібно чітко локалізувати. Другий спосіб: розсип (розрахований на ловлю в течіях слабкої, середньої сили і в стоячій воді).

З руки горох зручно закидати на відстанях менше 10-ти метрів. Хочете далі — озбройтеся рогаткою. Вона забезпечить ефективне пригодовування розсипом на дистанціях аж до 20 метрів. І купчастість значно підвищить, і дальність кидка.

Пригодовування горохом Редагувати

Як і при використанні будь-якої нової насадки, ознайомлення риби з бобовими підвищує ефективність лову. Карпу і ліню потрібен час, щоб зрозуміти, що новий об'єкт є їстівним. Разом з тим подібності бобових з природними харчовими об'єктами достатньо для того, щоб риба взяла їх з першого разу. У більшості водойм лише слабка адаптація риб достатня для того, щоб переключити їх на живлення бобовими, незалежно від використовуваного сорту.

Ловля на течіях передбачає деяке упередження до точки безпосереднього лову. Іншими словами, горошинам, перш ніж вони досягнуть дна, потрібна неабияка кількість часу, і цей факт потрібно враховувати. Якщо ви хочете прикормити на зовсім вже великих відстанях (хоча це трапляється вкрай рідко), змішайте горох з грунтом. Потім зліпити з отриманої маси такі ж невеликі кулі, як завжди з будь-якої іншої прикормки. Тепер матеріал готовий до закидання.

На сильних течіях важко переоцінити транспортну роль куль. Тільки вони допоможуть підгодувала потрапити в те місце на дні, що є вашою метою. Зверніть увагу: чим швидше куля розвалиться, тим краще для справи. Логічно, що важкі сорти глини небажані (вони більш доречні, якщо ваша мета — тривалий приваживание риби, хоча цим, знову ж таки, зараз майже ніхто не захоплюється). Оптимально підходять легкі суглинки, у них швидка размываемость. А вже на дні за принаду не хвилюйтеся, горошини самі знайдуть «випадкові» поглиблення, звідки їх не вимиє навіть сильним придонним течією.

Є хороша напрацювання для підгодовування на течії (повірте, досить ефективно!). Змішайте один з одним грунт, горох і сюди ж додайте розпарену пшеницю; далі вмішайте сипку, влажноватую приманку. Дана формула є загальною, придатної на всі випадки життя – мається на увазі клювання самої різної риби. Але от якщо ваша мета виключно великі екземпляри, крім гороху з грунтом більше нічого не потрібно застосовувати.

Насаживание гороху.jpg

Насаживание гороху

Насаживание гороху на гачок Редагувати

При насадженні цілісного гороху необхідно звернути увагу на один нюанс. На самому зернятку ви повинні побачити деякий плямочка (вічко). Саме у нього й потрібно потрапити жалом гачка. Залишати жало відкритим або закритим вирішувати вам. Зазвичай, якщо риба дуже обережно, рекомендується приховувати гачок в горошині.

Зберігання гороху на риболовлі Редагувати

Зберігання залежить від кількості гороху і тривалості риболовлі. Якщо ви приготували трохи гороху тільки для насадки і риболовлі на 2-3 години, то він у вас ні як не зіпсуватися, так що можна зберігати де завгодно. Якщо ви зібралися на тривалу риболовлю на 2-3 дні і вам потрібна велика кількість гороху для насадки і прикормки. Іноді йде і за пару відер гороху в день, при ловлі такого проглота, як язь. Зграя хорошого язя може за 20 хвилин з'їсти 2-3 кілограми гороху на підгодованому місці. Тому, щоб така велика кількість гороху не прокисати, рекомендую зберігати його в пластиковому кошику з отворами, у проточній воді на річці. У воді горох промивається і може добре зберігатися цілий день. Для наступного дня, варять, горох вже на рибалці, на газовому пальнику в пластиковому відрі.

Зелений горошок Редагувати

Поряд з кукурудзою ми на полиці супермаркету знайдемо насадку, яка у вищезгаданий профіль ідеально вписується. Це зелений горошок. Консервований зелений горошок так само дешевий, практичний і придатний для насадки, як і кукурудза. Просто він як насадка не так широко відомий. Може бути, при виборі приманки для більшості рибалок золотий блиск кукурудзи затьмарює скромну зелень гороху. Уловистости зеленому горошку не займати. У плотвиц і краснопірок, у лящів і карпов він високо котирується.

Це особливо справедливо для літа, коли харчової семафор риб в буквальному сенсі горить зеленим кольором. Широко прославляемая сигнальна забарвлення, якої кукурудза впливає на риб, мабуть, має перевагу на початку сезону на слабо облавливаемых водоймах. Але чим більше риба запікається на ній, тим частіше кукурудза виявляється фальшивим золотом. Тому слід спробувати ловити на насадку маскувальною забарвлення – на консервований зелений горошок. З ним риби не пов'язують сумний досвід і беруть вже при першому прикармливании. При проведенні підгодовування діє принцип: як можна більш непомітно. У дрібних і часто відвідуваних водоймах, де риб лякає вже одне пірнання поплавця, слід відмовитися від донної прикормки. Кулі при ударі об воду створюють багато шуму. Кілька жмень зеленого горошку, покинутого в точку лову, цілком достатньо. Якщо місце лову знаходиться більш ніж в 15 м від берега, потрібно прикормочная рогатка.

Поради Редагувати

  • Насадку виготовляють з цілого стиглого гороху. Насіння не повинні бути пошкоджені жучками.
  • Найбільш придатним для насадки є мозковий горох.
  • Консервований і молодий горох можна відразу використовувати для насадки без попередньої обробки.
  • Насаджують на гачок тільки цільні насіння. Половинки погіршують клювання.
  • Якщо потрібно прискорити варіння насіння, то у воду при замочуванні додають харчову соду. Солити воду в цьому випадку не слід.
  • Приготований горох повинен вийти м'яким, оболонка повинна залишитися цілим. Горошини при слабкому здавлюванні не повинні розвалюватися.

При дотриманні цих нехитрих правил, Ви відразу зрозумієте, що горох проста і дивовижна насадка. Правильно оброблений горох у воді поширює сильний, привабливий для риби запах. Ці насіння здавна використовувалися не тільки як насадка, але і як безвідмовна підгодовування риби.

См. також Редагувати

Випадкова вікі