FANDOM

Життя у воді визначила зовнішній вигляд риби, її внутрішня будова і особливості життєвих проявів. Основною формою тіла риб потрібно вважати веретенообразную, кілька стиснуту з боків, пристосовану для плавання у відкритих місцях водойм.

Тіло забезпечено непарними (спинним, хвостовим і підхвостовим) та парними (грудним і черевний) плавниками. Всі плавці можна розглядати як складки тіла, підтримувані скелетними, плавниковыми променями.

На голові розрізняються носові і ротовий отвір, окремі зяброві отвори або отвори, вкриті загальної зябрової кришкою, за задненіжнем краєм якої помітна дихальна щілину відповідної сторони. Перед подхвостовым плавцем міститься задній (анальний) отвір, яким закінчується кишечник. Голова забезпечена парою бічних очей. За грудними плавниками до задньопрохідного отвору розташована черевна порожнина з розміщеними в ній нутрощами.

Від зазначеної веретеноподібної форми тіла зустрічаються різні відхилення. Вона буває стріловидної, ігловідної, змієподібної, стрічкоподібної, плоскою і кулястої. Форма тіла разом з формою та розміщенням плавців визначає характер рухів риб. Швидко плавають риби, що перетинають широкі водні простори, що мають максимально обтічним веретеноподібним або торпедообразным тілом.

Стрілоподобна форма зазвичай пов'язана з наближенням спинного і черевного плавців до хвостового. Всі разом вони здатні з силою вдарити про воду, в результаті чого риба блискавично кидається на здобич або втікає від небезпеки. Пропелером для поступального руху у риб зазвичай служить хвостовий плавець, оп ж виконує роль керма. У риб з гнучким тілом руху хвостового плавця мають основне значення; їм допомагають хвилеподібні коливання інших непарних плавців.

См. також Редагувати

Випадкова вікі