FANDOM

Казара — личинка бабки. Зовні казара нагадує таргана без вусів. Вона відмінно маскується під колір дна і старих водоростей з-за темно-бурого забарвлення. Бабка та її личинка є хорошими приманками для лову великих риб.

Загальна інформація Редагувати

Казара

Казара

Личинки бабок (казара) пофарбовані в коричнево-оливкові тони. Яйця пташки відкладають у воду або в тканини водних рослин. З яєць вилуплюються личинки надзвичайно характерної форми, цікаві за своїм біологічним особливостям. Ці личинки відіграють важливу роль серед іншого живого матеріалу прісноводних екскурсій.

Личинки бабок зустрічаються всюди в стоячій і повільно поточної воді. Найчастіше вони знаходяться на водних рослинах або ж на дні, де сидять нерухомо, іноді повільно пересуваються. Є види, які зариваються в мул.Всіх личинок можна розділити на три групи:

  1. Личинки типу бабки-коромисла (Aeschna) з подовженим тілом і плоскою маскою. Сюди належать найбільші види, подібні між собою. У північних областях зустрічаються представники родів: Gomphus — дідка, Onychogomphus, Gordulegaster та ін.
  2. Личинки типу звичайної, або справжньої бабки (Libellula) з більш коротким і широким тілом, ніж попередні. Маску мають шлемовидную. Тримаються переважно на дні, часто у шарі мулу. Для північних областей характерні пологи: Libellula — справжня бабка, Cordulla — бабка, Leucorrhinia, Epitheca (рис. 206), Sympetrum та ін.
  3. Личинок типу лютки (Agrion) з дуже довгим витягнутим тілом, яке на задньому кінці має листообразные зяброві пластинки. У нас зустрічаються представники родів: Agrion — стрілки, Lestes — лютки, Erythromma (рис. 207), Calopteryx — красуні та ін.

Опис Редагувати

Перебуваючи біля водойм у літню пору, нам всім звично спостерігати снують туди-сюди різнокольорових метеликів. Ця полохлива комаха, якого майже неможливо зловити руками, часто буває видобутком риб, що полюють у поверхневому шарі води. Звичка бабки сідати на що впали у воду гілочки, листя латаття, або просто бажання пролетіти занадто близько від поверхні, може закінчитися фатально. Уклейка, головень, форель — всі ці риби не проти поласувати бабкою. Але мало хто знає, що значно частіше жертвою зголоднілих риб є не сама бабка, а її личинка.

Личинки у кожного виду бабок мають свою унікальну форму. Відвертого кажучи, їх зовнішній вигляд не особливо пестить красою наш погляд. Деякі з бабок мають взагалі моторошнуватих на вигляд німф — так по-науковому називається личинкова стадія розвитку комах. Традиційно, личинки бабок живуть і розвиваються у водоймах або частинах водойм зі стоячою водою, часто замулених, порослих водною рослинністю, або заболочених. Причому, запросто виживають вони як у прісних водоймах, так і в солонуватих. В залежності від виду німфи можуть жити, зариваючись глибоко в мулисте дно, або пересуватися в мулі поблизу поверхні, або по самому дну, повзаючи по ньому з завидною неквапливістю. Безліч видів живе і в заростях водної рослинності, де їм легше сховатися від зовнішніх ворогів. Залежно від середовища існування, варіюється і колір німф — від жовтого до майже чорного.

Спосіб видобутку личинок Редагувати

Для видобутку казары використовують своєрідну «мормышницу». Пристрій, що являє собою металеву трубку діаметром 15-20 см. і довжиною 20-30 см, одна сторона її наглухо заварено і до неї, ж приварюється кріплення для дерев'яного держака (як у лопати). Інша сторона зрізана трохи під кутом до довжині, а в стінках трубки просвердлені рядами отвори діаметром близько 1см.

Личинку бабки копають для риболовлі заздалегідь за 1-3 дні. Для цього шукають берега з крутим мулистим яром. Мормышницу встромляють в такий берег, на глибині 0,3-1 м під водою, а потім, наповнену мулом, піднімають на поверхню. І у кромки води руками вибирають іл назовні, поливаючи його водою. У мулі — личинку і не розгледіти, а облита водою вона починає ворочатися, і швидко перекладається в банку з водою.

Зберігання личинок Редагувати

У похідних умовах, зберігається личинка бабки в баночці з рідким мулом до 4-х днів.

А вдома, укладена в закриту пластикову ємність з підводною рослинністю і залиту водою личинка бабки може прожити і до двох тижнів за умови зберігання в холодильнику.

Ловля на казару Редагувати

Найбільш перспективне використання казары як наживки – це з початку червня до кінця вересня. При лові поплавковою вудкою, рибалки, що ловили на личинку, мають значно більший улов, ніж рибалки, що ловили на гнойового хробака або опариша.

При насадженні на гачок цієї наживки жало гачка протягують через тіло, починаючи від головки личинки. Можна починати насаджувати з голови. Як Вам зручніше. Дрібних личинок бажано насаджувати по кілька штук на один гачок.

На личинку відмінно ловляться язь, досить великий окунь, густера, головень та багато інших риб.

См. також Редагувати

Випадкова вікі