FANDOM

Керченский оселедець

Оселедець керченський, чорноморсько-азовський морський оселедець (Alosa maeotica) – риба родини оселедцеві.

Опис Редагувати

Тіло, порівняно з іншими представниками роду Alosa, досить масивне, з потовщеною спинкою темнуватого кольору. Рот великий, верхня щелепа заходить за вертикаль середини ока. Нижня щелепа дорівнює верхній або злегка видається вперед. На очах жирові повіки. Зябрових тичинок 33-46, в середньому близько 40, тичинки тонкі і прямі, часто посаджені, загострені на кінцях, коротше зябрових пелюсток.

Ареал: морські і солонуваті води Чорного і Азовського морів, іноді заходить у лимани та дельти річок.

Зграйна пелагічно риба. Найбільш холодолюбивая з усіх чорноморсько-азовських оселедців. У річки практично не заходить. Нереститься в березні-квітні. Довжина 31 см, зазвичай 16-20 див.

В складі їжі основна частка припадає на дрібну рибу (до 90 %), переважно тюльку, атерину, хамсу; ракоподібні: креветки, гаммариды.

Зимує цей оселедець в Чорному морі, переважно в східній його частині, поширюючись до Батумі. В західній частині Чорного моря взимку зустрічається біля берегів Румунії. Міграції в Азовське море починаються зазвичай в березні. В цей час оселедець з'являється в Керченській протоці. В Азовському морі основна маса оселедця тримається в східній частині Таганрозької затоки. З Азовського моря через Керченську протоку основна маса проходить у жовтні-листопаді, а дрібна оселедець — у серпні-вересні.

Промисловий вид, але значення невелике. Ловлять її в Керченській протоці навесні і восени, в Азовському морі — навесні і влітку закидными і ставними неводами, а також зябровими сітками.

ПОР Риби
Вугор європейськийГоловеньДніпровська марена‎ЄлецьЖерехКарасьКерченський оселедець‎КлепецьКороп •‎ КраснопіркаЛіньЛящМиньОкуньПіскарПлоскирка‎СазанСеврюгаСтерлядьТовстолобикУклейкаФорельЧехоняШпрот європейськийЩукаЯзь

Випадкова вікі