FANDOM

Колірна добірка повинна бути заснована на трьох китах: прозорості води, умовах рибної ловлі і впевненості. Для того щоб нам допомогли вирішити цю загадку з вибором кольору, ми проконсультувалися у професійних техаських рибалок, які добре знають звички окуня, — Елтона Джона з Вако Зелла Роланда з Конро. Дивно, але обидва майже зійшлися в думках з приводу колірної збірки приманок, заснованих на багатьох роках особистого рибальського досвіду в різних умовах по всім Сполученим Штатам, а не тільки в Техасі.

У світі, повному різних колірних рішень, краще всього вибирати що-небудь простіше, і обидва рибалки були згодні в тому, що стандартний арсенал складається з п'яти основних кольорів в залежності від часу року і водойми, де ви збираєтеся ловити рибу.

Різноманітність кольорів у приманок.jpg

Різноманітність кольорів у приманок

Основні використовувані кольори — це комбінації коричневого, оранжевого і червоного, щоб імітувати річкового рака, жовтувато-зеленого і синього — для синежаберника, а також приманки, що імітують алозу, щоденний видобуток окуня, з хромово-чорної і хромово-блакитний колірній комбінацією, теннессийскую алозу і різні перлинно-білі відтінки. Перед тим як почати вивчати кольори, рибалка в першу чергу повинен знати про прозорість води, щоб бути здатним вибрати відповідну наживку. У нас на півдні існує чотири основних типи прозорості води: мулиста, брудна, каламутна і порівняно прозора з зеленуватим відтінком. П'ятий тип води, сверхпрозрачная, в основному зустрічається на заході, а саме в озері Мзс і в декількох каліфорнійських озерах, де можна побачити занедбану наживку на глибині до 12 м.

У мулистій і брудній воді з видимістю в 30 см — 1,2 м краще користуватися наживками флуоресцентних кольорів, тому що їх добре видно; зокрема, жовтого і яскраво-оранжевий дуже добре підходять для таких умов. У цьому я переконався, коли рибалив з Олтоном Джонсом в озері з дуже сильною течією і мулистим водою без будь-якої рослинності.

Він шукав гарну рибу в маленькому гирлі річки подалі від головних вод, де протягом було не таким сильним і риба плавала на мілководді до 60 см глибиною в кам'янистій ущелині. Він використовував яскраво-помаранчеву алозу, і це була чи не єдина принада, яку він закидав протягом більшої частини дня.

Ми вийшли з гирла, попрямували на північ до витоків і почали рибалити у відкритій воді з рифами і течією, використовуючи загострену джигу коричневого кольору з чорно-синьою насадкою. Єдиними квітами, які він весь день використовував, були жовто-зелено-помаранчевий і коричнево-синій, які чудово підходили для такої води і умов нашої риболовлі.

У більшої частини наших водойм мутнувата (з видимістю від 30 до 90 см) і порівняно чиста вода з зеленуватим відтінком, і видимість наживки доходить до 2,4 м з-за наявності у воді дубильної кислоти і хорошою фільтрації рослинністю. У такій воді можна зловити окуня з глибини до 7,5-9 метрів.

Приманки кольору алозы добре підходять для мутноватых і порівняно чистих озер. Колір теннессийской алозы теж вельми продуктивний у таких водах. Звичайно, ви можете використовувати будь-який колір, який тільки захочете, але, як говориться в старому прислів'ї, якщо ви в неправильному місці використовуєте правильну наживку з правильним видом, то, швидше за все, ви залишитеся з носом!

Я запитав у Зелла Роланда, який, на його думку, найбільш важливий критерій у виборі кольору приманки — прозорість води або умови освітлення. Він відповів: «Обидва критерії важливі, але прозорість води — це домінуючий фактор, хоча і проникнення світла у воду дуже важливо для вирішення цього завдання».

Колірне розмаїтість штучних приманок.jpg

Колірне розмаїтість штучних приманок

Протягом дня світло робиться яскравіше, і колір приманки змінюється в залежності від проникнення світла на глибину, на якій ви ловите рибу. Перші кольорові відтінки, які тьмяніють при хорошому освітленні, — це червонуваті.

Вітер також впливає на проникнення світла і додає ще одну змінну в рівняння. Очевидно, що чим сильніше вітер, тим менше проникнення світла в воду, і Зелл радить у таких умовах використовувати яскраві, контрастні наживки. Вище це вже було доведено Олтоном Джонсом, коли через течії, підвищення рівня води і сильного вітру він поміняв крэнкбейт на джигу з контрастною пластиковою насадкою, що імітує річкового рака. На змаганні Skeeter Jamboree, що проводився восени минулого року, він спіймав багато риби за допомогою такого методу і зайняв друге місце, і все через знання того, коли необхідно поміняти колір і форму наживки, щоб зловити окуня, і в яких умовах це потрібно робити.

Як багато хто з нас вже знають, окунь ловиться на наживку виходячи з таких критеріїв, як вид, вібрація, звук або запах. У залежності від часу року Зелл слід практичного правилом використовувати взимку і в холодну пору наживки темних забарвлень і переходити на світлі кольори тоді, коли температура води підвищується.

Наприклад, якщо ви використовуєте приманку Bomber Model A у вигляді оранжево-червоного раку перед нерестом у брудній або мутнуватою воді, важливо використовувати цей колір з усіма розмірами принади цього типу. Інші фактори, такі як вітер, проникнення світла, прозорість води та наявність рослинності, допомагають рибалці-професіоналу визначити розмір крэнкбейта, придатного для визначених умов.

Роланд каже, що у нього є кілька наживок різних розмірів, але одного кольору, і що він експериментує з усіма з них до того моменту, поки не зрозуміє за поведінкою риби, яку саме приманку риба віддає перевагу.

Коли температура води підвищується, риба стає активніше і починає переслідувати дрібну рибку начебто алозы і синежаберника, і тому жовто-зелено-сині імітації цієї риби добре підходять для риболовлі в цих умовах. У міру подальшого прогрівання поступово приходить час змінювати кольору приманки на більш світлі і натуральні відтінки. Зелл радить використовувати крэнкбейты з контрастною темною спинкою, наприклад хромово-чорною, хромово-блакитний, яскраво-зеленою і т. д.

Ці наживки добре підходять при поганій освітленості води. Контрастне поєднання кольорів допомагає окуні побачити приманку і надає їй більш природний вигляд, коли вона рухається у воді. Наживки світлих відтінків набагато ефективніше в умовах теплої і чистої води з добрим проникненням світла.

При рибалці чистою і надчистої води використовуйте безбарвні наживки або наживки природних кольорів і набагато менших розмірів. Краще закидати на довгу дистанцію, так як небо в таку погоду дуже яскраве, риба стає полохливою і необхідна велика дистанція між нею і рибалкою. В таких умовах бажано сконцентрувати зусилля на ловлі риби в низинах з глибокої і чистою водою або гирлі притоки.

Коли вода прохолодна, необхідно більш вертикальне положення приманки. Риболовля в цих умовах в основному буде прибережної в глибоких водах біля мілин і підводних ям.

Всі ви стикалися з іншими рибалками чи знаєте якихось твердолобих сезонників, які вірять, що колір не має значення. За деяких обставин в окремих випадках це дійсно правда. Зазвичай ці рибалки використовують тільки кілька перевірених роками наживок, які успішно служили їм у водах, де вони рибалили. Можливо, що вони провели роки, визначаючи методом проб і помилок, які наживки найбільш продуктивні. Якщо постане питання вибору, вони віддадуть перевагу перевірені наживки і не додадуть значення їх кольором, незважаючи на умови, в яких вони будуть рибалити, і зазвичай така риболовля закінчується досить успішно. Немає сумнівів, впевненість прирівнюється до досвіду, наслідком якого є успіх, але, якщо ви будете слідувати правилам трьох китів, гра з вибором кольору стане ще однією змінною у вічній задачі пошуку і лову окуня в будь-яких обставинах і умовах.

Принципи вибору кольору приманки ґрунтуються на кольорі води та її прозорості. Все дуже просто: використовувати темні кольори взимку і в перші місяці року, а після потепління води перемикатися на більш світлі і яскраві кольори. Використовуйте флуоресцентні і яскраві наживки у мулистій і каламутній воді, а наживки світлих відтінків — у чистих і теплих водах. Слідування цим простим правилам творитиме чудеса в процесі вибору правильного кольору.

См. також Редагувати

Випадкова вікі