FANDOM

«Кораблик»рибальська снасть для лову риби на річках із середнім і сильним плином. Ця снасть дає рибалці можливість облова більшої площі водойми, а також облова важкодоступних місць, де, як правило, тримається велика риба. В основному даній снастю ловляться наступні види риб: харіус, головень, уклея, єлець і окунь.

Опис снасті Редагувати

Кораблик

Кораблик

Досвідчені рибалки знають, що нічого не може зрівнятися із задоволенням від рибної ловлі, а ловля риби корабликом просто приголомшливе захоплення. Дрібниця на таку снасть не ловиться, а великій рибі радий кожен, навіть зовсім недосвідчений рибалка.

Зазвичай у спекотні літні дні велика риба годується біля поверхні води. Для любителів незвичайних методів порибалити буде величезним задоволенням використовувати таку особливу снасть, як кораблик для лову риби, адже на звичайну вудку таку здобич не спіймати, а човен тільки відлякає такого обережного мисливця, як, приміром, великий карпо. Зазвичай кораблик користується популярністю на ріках з помірним або досить швидким плином, але якщо трохи попрацювати мізками, можна обійтися і без течії зовсім. Напевно особливо гордим буде той рибак, який виготовив кораблик для риболовлі своїми руками і отримав важкий улов, завдяки своєму досвіду і старанності.

Завдання рибалки – зімітувати наживкою з бабок, метеликів або коників політ комах над водоймою, і тут вам дуже знадобляться знання про те, як зробити кораблик для риболовлі. Для такого методу лову коропа вам знадобиться все ваше майстерність і наступне риболовецьке устаткування: дворучний спінінг з котушкою, основна волосінь, повідці, ну і сам рибальський кораблик.

Гачки зійдуть і поодинокі, але краще зробити зі звичайних № 5-6,5 дво — або трехподдевные. Для монтажу самого кораблика нам знадобиться пара дощечок, які ми потім назвемо килями. Вони кріпляться один до одного за допомогою чотирьох металевих поперечок. Відстань між верхньою і нижньою їх парами повинно бути близько півтора сантиметрів.

Конструкція Редагувати

Конструкція кораблика

Конструкція "кораблика":
1 — поперечина;
2 — кільце;
3 — крило;
4 — волосінь.

У конструктивному плані водяні кораблики можуть бути зроблені різноманітним способом. Це і «кораблі», і катамарани, і «водяні вітрила». Найбільш звичайна форма — деревна дощечка, огруженная з одного боку і оснащена особливими повідцями — путцами — для зручного транспортування. Головним елементом, власне водяним змієм, служить досконально підсушена планка з сосни, бальси, або ж з іншої легкої деревини. Її можливі розміри — 100x200x15 мм. Один з торців дощечки запиливается таким способом, для того щоб при переміщенні у воді снасть віджималася зустрічним потоком від берега.

До обтяженою з одного торця дощечці зміцнюється система з основної волосіні, за допомогою якої і виконується регулювання водяним змієм. Повідці з гачками зможуть кріпитися як до кораблика, так і з іншого боку. Є конструкції цих двох типів. Переміщення водяного змія в потоці води та методи управління цим процесом подібні повітряного змія. Той, хто раніше запускав повітряних зміїв, запросто освоїть роботу з цією снастю. Водяного змія абсолютно можна використати і на водоймах з де немає течії. В цьому випадку застосовують силу вітру. На «кораблику» ставлять не дуже велику щоглу з вітрилом і випускають за вітром.

Використання снастей Редагувати

Спінінг для лову з корабликом використовують потужний, з тестом не менше 100...200 р. інерційну Котушку, типу «невській» і обов'язково з відкритим барабаном. Традиційні безынерционки не годяться з-за малої потужності. А наявні серед них вироби, придатні для цього способу лову, дуже дорогі і важкі.

Снасть кораблик обладнується міцною основною волосінню, у якій діаметром не менше 0,7...0,8 мм. Її розмір не впливає на сам процес лову, але дозволить без побоювань маніпулювати снастю і вываживать видобуток. Повідці кріплять до волосіні на ділянці, який буде розташовуватися над місцем ловлі.

Діаметр їх вибирають, враховуючи яку рибу припускають виловлювати. Наприклад, якщо вага видобутку до 0,5 кг, це волосінь 0,20...0,18 мм Між сусідніми повідцями відстань – не менше довжини. Остання повинна бути достатньою для розміщення насадки на необхідній глибині.

Виготовлення "кораблика" своїми руками Редагувати

Виготовлення кораблика своїми руками

Виготовлення "кораблика" своїми руками

Так як в продаж ця снасть практично не зустрічається, рибалки-любителі роблять кораблик для риболовлі своїми руками.

Для виготовлення кораблика необхідно взяти звичайну дощечку довжиною 40см, шириною 15-20см і товщиною 1,5-2см. Дощечку слід кілька разів обробити оліфою і добре просушити. Після цього рекомендується пофарбувати її для збільшення вологостійкості звичайною масляною фарбою не надто яскравого кольору. Пофарбована дощечка буде добре помітна на тлі води.

Потім нам потрібно свинцева пластина. Її можна відлити з свинцевої обплетення електрокабелю або з листового свинцю. Пластину кріпимо до довгої торцевій частині дощечки звичайними саморізами. Свинцеву пластину потрібно підібрати з таким розрахунком, щоб дощечка занурювалась у воду на 10-12см по своїй ширині, тобто плавати вона у нас буде в положенні «стоячи на ребро».

Далі на кожній довгій стороні дощечки потрібно закріпити по два колечка, а до них прив'язати відрізки капронового шнура. Довжину шнурків підберіть так, щоб вони зійшлися на середині. Потім всі 4 шнурка скріплюють між собою за допомогою центрального кільця. До цього центральному кільцю буде кріпитися основна волосінь-буксир діаметром 0,3-0,4 мм і довжиною 35-50м. Для більшої зручності буксирну волосінь намотують на спиннинговую котушку середнього розміру.

Саме час зайнятися монтажем повідків з гачками. Для повідків зазвичай вибирають волосінь меншого діаметра, а їх довжину найкраще зробити різною (приблизно від 25 см до 2,5 м). Повідці зручніше кріпити на частину основної волосіні, яка розташовується ближче до кораблик.

Насадивши на гачки різні насадки (бажано використовувати кілька видів насадок), спускають кораблик на воду. Вітер або течія, як правило, відносять кораблик від берега до місць стоянки великої риби.

Поклевку визначають по коливанню кораблика, після чого роблять різку підсічку.

Ось такий нехитрий кораблик для риболовлі своїми руками робиться досить просто, і займає своє почесне місце в арсеналі будь-якого рибалки-аматора.

Способи лову "корабликом" Редагувати

Найчастіше приеняют "кораблик" в трьох різних варіантах лову.

Способи лову корабликом

Способи лову "корабликом"

  1. На річках, де за перекатом йдуть густі зарості підводної і надводної трави, в якій швидкість течії помітно падає, любить триматися щука. Спінінгом з берега її практично не взяти, з човна теж складно. "Кораблик" дозволяє її дістати навіть з такого укриття. Як наживки застосовують жабу, рідше — живця, проте кожен рибалка самостійно приймає рішення яку наживку краще використовувати орієнтуюся на свій досвід. При такому способі лову живець гине миттєво, а жаба залишається живий до покльовки.У даному способі використовують 2 повідця з "плетінки" (можна звичайну лісі 0,4 — 0,5) по 1 метру завдовжки. Повідець оснащується подвійним — потрійним гачком. Жабу насаджують за обидві передні лапки, залишаючи жала гачків злегка відкритими. Після того як "кораблик" під дією течії відійшов на достатню відстань, (ширина смуги трави), пристібають спочатку один, а потім інший повідець. Повідець кріпиться або до карабіну на основний лісі, або петля в петлю. Відстань між повідцями можна варіювати від 2-3 до 10 метрів і більше. У дуже складних ситуаціях, коли протягом або занадто слабке (кут а менше 60 градусів), або занадто сильна або дуже густа трава, ставиться один поводок, так як контролювати більшу кількість дуже важко. Спустившись або піднявшись від перекату до ділянки трави, починаємо облов її крайок і вікон. Проводка може бути яка завгодно, від повільного постукування жабою по поверхні води до опускання її у вікно на 1-2 хвилини. Можна просто перетягнути жабу по поверхні не дуже густої трави. Дальнім повідцем необхідно намагатися йти по далекій кромці трави, повторюючи всі її вигини. Близький поводок у цьому випадку іноді просто повзе по траві, а іноді потрапляє у вікна. Поклевка може настати в будь-якому місці, але частіше на дальній кромці трави, хоча все залежить від конкретної водойми та місця лову.
  2. Другий спосіб лову використовується на широких порогах, де навіть досвідчений нахлыстовик не завжди дістане до далекої кромки порогів. Є такі місця і на верхній Волзі, і на тайгових річках. Далеко в воду зайти не вдається глибоко і сильна течія), а нахлыстовый закид не перевищує 20 метрів. Тут і виручає "кораблик". Контролювати велику кількість повідків в даному випадку не представляє праці. Використовують 3-4 повідця з нахлыстовыми мушками. На сильному плині вони завжди ковзають по поверхні, але деякі маніпуляції з ними все ж виробляти можна. Різким рухом спінінга вгору перекидаємо повідці з мушками вище основний леси, основну лісі тримаємо ближче до води і нахиляємо спінінг за напрямом течії. Цей прийом дозволяє мушкам зробити 2-3-метровий вільний пропливши під поверхнею води, що в деякі періоди життя водних комах сильно виручає. Мушки використовують завжди тонуть, так як вони все одно ковзають по поверхні через течії і великого кута повідця до поверхні води. А тонучими вони утворюються внаслідок використання подвійних і потрійних гачків. Такі гачки дозволяють зменшити кількість сходів при використанні грубої снасті, якою є "кораблик". При виведенні риби лісу змотується на котушку до першого повідка, а подальше виважування здійснюється руками.
  3. Третій спосіб лову схожий на другий, але відрізняється великою витонченістю. Так ловлять в'язя на річках зі середньою течією, де біля берега є трохи звисає рослинність (кущики, осока, очерет) і глибина під самим берегом близько метра. Язь в таких місцях може стояти буквально притулившись до обриву. У таких місцях його можна взяти спінінгом, але цей спосіб лову на "кораблик" не поступається спінінга по азарту і відчуттями. В якості насадки використовують великих бабок, коників, метеликів та інших великих комах. Гачки — дрібні трійники (все з тієї ж причини). Довгий спінінг (3,3 метра з тестом 40-60 грамів) дозволяє проводити лісі над кущами. Повідець тут використовується більш довгий, близько 2 метрів. Оскільки язь, що стоїть під берегом, дуже полохливий, то краще використовувати маскувальну одяг і рухатися по можливості далі від берега (5-10 метрів). Наступна Проводка: постукування приманкою по воді і вільні її проплывы по поверхні води. Після покльовки (поява буруна в районі насадки) різко нахиляємо спінінг до води, щоб не дати рибі можливість відразу відчути опір леси, і плавна підсікання.

Вплив погодних умов і часу доби Редагувати

Лов корабликом можна починати з відкриття річного риболовного сезону і закінчувати зі зникненням літаючих комах.

  • Застосовуючи тварини наживки, живі рибки, можна ловити аж до льодоставу.
  • Лову корабликом заважають: сильний вітер, велика хвиля на водоймі ясний сонячний і тихий день.
  • Кращий час лову: теплі і тихі ранкові та вечірні сутінки до сходу або після заходу сонця.
  • Сприятливі умови лову створюють теплий, легкий вітерець південних чвертей, утворює невелику брижі на воді, або похмурий теплий безвітряний день, краще з мжичкою.

Ці умови в ряді випадків обумовлені конструктивними особливостями кораблика. Наприклад, в тиху сонячну погоду від волосіні-буксира, як би тонка вона не була, на воду падає тінь, яка лякає рибу. В сильний вітер може перемикання напрямку руху кораблика і гра мушками. Все це обмежує можливості застосування кораблика, але не применшує його достоїнств.

Основні помилки Редагувати

  • Забувають, що по кромці берега можна переміщатися.
  • Не стежать за положенням ліски-буксира і плескають нею по воді.
  • Намагаються водити кораблик далеко від берега без всякої на те потреби.
  • Ловлять в сонячний день, не враховуючи впливу тіні ліски-буксира на поведінку риби.
  • При виведенні риби тримають вудилище у вертикальному положенні або на кінцевому етапі виведення беруть волосінь в руки.

См. також Редагувати

Випадкова вікі