FANDOM

Кукан — пристосування для збереження і перенесення виловленої риби. Він являє собою міцний шнур з дротяною петлею на кінці. Спійману (велику) рибу, обережно знявши з гачка, садять на кукан. Для цього петля вставляється в отвір, зроблений ножем в м'якої тканини рота риби, біля нижньої щелепи, і риба обережно опускається у воду. Верхній кінець шнура на березі прикріплюють до вбитого в берег кілка, в човні — підв'язують до фалу, весловому уключине або до спеціальної державке.

Кукан нитяною і дротовий Редагувати

Кукан нитяной і дротяний

Кукан нитяною і дротовий

Деякі початківці нитяною і дротовий рибалки споруджують найпростіші кукани так: до нижнього кінця шнура прив'язують паличку, з її допомогою протягують під зябра риби шнур, потім опускають її у воду. І роблять при цьому велику помилку. Риба з мотузкою під зябрами швидко засинає і псується. Треба прагнути не допустити пошкодження кровоносних судин у роті риби (близько мови і зябер). Якщо ж гачок з приманкою пройшов в глиб стравоходу, треба відрізати повідець, не виймаючи гачка.

Кукан трикутної форми Редагувати

У спекотні сонячні дні риба зберігається на кукану краще, якщо вона опущена ближче до дна. Для цього до кукану підв'язують невеликий вантаж. Дуже зручний для використання і перенесення складаний кукан трикутної форми з металевих прутів діаметром 5 мм. На підставу підвішуються вільно переміщаються застібки, яким кріпиться спіймана риба. Для зручності транспортування кукан складається уздовж однієї зі сторін. На такому кукані риба може залишатися у воді живої кілька діб.

Кукан оригінальної форми Редагувати

Кукан оригінальної форми

Кукан оригінальної форми

Можливе застосування і кукана оригінальної форми. З відрізків сталевого дроту довжиною 15 см загинаються застібки з петельками і гачками. Підготовлені застібки з петельками надіваються на кільце з міцного дроту. Діаметр кільця 10-15 см. Кінці дроту, що утворює кільце, ретельно припаюються. До кільця кріпиться шнур або тонка ланцюжок довжиною 1,5—2 м з металевим стрижнем на кінці для закріплення кукана в грунті.

Кукан-застібка Редагувати

Кукан-застібка

Кукан-застібка

Заслуговує на увагу кукан-застібка для щук. Кінці відрізка сталистого дроту завтовшки 3,5—4 мм і довжиною 40 см розкриваються після нагрівання. На одному кінці зубилом вирубується прямокутний отвір, а на іншому — загострений гачок-застібка. Після обробки кінці гартуються і дріт згинається в коло. Щуки насаджуються на кільце проколом загостреною частиною кукана на нижньої щелепи риби. Кукан прив'язується до міцного шнуру (2-3 мм) з кілочком на кінці, який втикається в грунт.

Випадкова вікі