FANDOM

Осінь — гарний час для риболовлі багато види риб. І сом не є винятком. При осінньому зниженні температури води у нього починається жор. І при цьому він вважає за краще не йти далеко від «насиджених» місць. Проте встановити переважний добове час лову та виявити місця проживання сома в цей період часу трохи складніше. Побічно на улюблені місця цієї риби може вказати місце, головня, сазана або ляща. Найкращий кльов, як правило, буває в глибоких ямах. Час полювання сома восени може змінюватися кожну добу. Іноді він воліє харчуватися в нічні години. Іноді він активізується днем. Але все ж найкращий час для його лову — це ранок. Сом — риба полохлива і обережна. Навіть при незначному порушенні тиші він часто залишає гучне місце.

Ловля сома восени на фідер.jpg

Ловля сома восени на фідер

Поряд з донними вудками, в ловлі сома в осінній період застосовується і фідер. У будь-якому випадку спочатку слід підібрати і заготовити наживку з підгодовуванням. Наживкою можуть служити: черв'яки, жабка, черепашки, капустянка або живець. В якості прикормки підійде хліб, шматочки печінки, обрізки м'яса, тельбухи тварин і птахів, черв'яки і багато іншого. Важливим чинником при ловлі сома буде глибина водойми в місці риболовлі і рельєф дна. Все це можна дізнатися за допомогою прив'язаного до мотузки вантажу. Таким простим способом можна вибрати оптимальне місце лову, але спочатку слід підгодувати сома. Для цього необхідно зробити кілька закидання приманки, використовуючи фідер або спеціальну годівницю. Останній закид фідера вже робиться з насадженою наживкою. Після того, як годівниця опуститься на дно, потрібно різко смикнути за волосінь — це допоможе підгодувала висипатися. Слід зауважити, що точність закидання фідера при ловлі сома з їжею дуже важлива. Адже закидати його доведеться досить часто. Тому не буде зайвою тренування перед закидом фідера з наживкою.

Далі настає томливе очікування поклевок. Підсікати сома слід після різкої покльовки. Попавшись на гачок, він починає відчайдушно чинити опір. Виважування сома досить складна процедура. Від рибака вона вимагає певної вправності і обережності, а іноді і хорошої фізичної підготовки. Особина невеликих розмірів потрібно повільно діставати з води. Для того щоб успішно витягти великого сома, його необхідно спочатку втомити. Найкраще витягувати підтягнутого до берега великого сома, використовуючи невеликий багор, яким можна зачепити його під зябра.

См. також Редагувати

Випадкова вікі