FANDOM

Ловля щуки навесні на живця по відкритій воді не тільки цікаве і захоплююче заняття. Часто улов виходить багатшими, ніж у конкурентів зі спінінгами у руках. А доступність такого способу ужения дозволяє провінційним рибалкам на рівних конкурувати з екіпірованими городянами. Якщо вдасться правильно оснастити вудку і точно вибрати місце для засідки, то любитель риболовлі повернеться додому в гарному настрої. А випробувати силу великого хижака захочеться не тільки початківцям рибалкам, але і бувалим професіоналам.

Снасть і оснащення Редагувати

Ловля щуки на поплавкову вудку

Оснастка «живцовой» вудки

Найчастіше за щукою навесні полюють з берега. Тому в якості інструменту для видобутку хижака буде використовуватися поплавкові вудка або живцовка. Впоратися з оснащенням зможе будь-рибалка.

На роль вудлища підійде спінінг довжиною 2,7-3,0 м, оснащений будь котушкою. Котушка потрібна не стільки для зберігання запасу ліски, скільки для виведення великого хижака. На шпулю котушки потрібно намотати близько 50-70 м монолескі діаметром 0,3-0,4 мм В якості альтернативи підійде плетінка товщиною 0,2 мм. Щоб стежити за поклевкой, а також для утримання живця в певному горизонті води потрібен великий поплавець. Його легко зробити з щільного пінопласту. Щоб огрузить оснастку, потрібно свинцеве грузило вагою від 4 до 10 р. Іноді при використанні великого живця доводиться зменшувати огрузку, щоб поплавець не занурювався на дно. Необхідним елементом будь живцовки буде металевий повідець. Він збереже снасть від гострих щучих зубів. Довжина підбирається в межах 20-60 див. В якості гачка можуть використовуватися одинарники, двійники або трійники. Їх розмір повинен бути порівнянний з величиною приманки.

Вибір місця Редагувати

Щуку завжди потрібно шукати там, де багато дрібної риби. У весняний час дрібниця виходить на прогріті мілководні ділянки водойм. Важливою складовою для засідки зубастою хижачки є наявність підводних перешкод. Вони повинні не тільки маскувати щуку, але й стає своєрідним спостережним пунктом. Як тільки зазевавшийся мальок наблизиться на близьку відстань, хижак моментально атакує його.

Навесні на річках шукати щучі місця слід у вирах, входах і виходах з глибоких ям, затоках і старицях, на кордоні прямої і зворотної течії. Улюбленими місцями зубастою хижачки в озерах є місця впадання струмків і річок, чисті галявини в заростях трави, коряжник, затоплені кущі, перепади глибин.

Трохи про лов на живця Редагувати

Ловля щуки на живця

Ловля щуки на живця

Рибалки часто сперечаються, який живець переважніше для щуки. Універсальної приманки не існує, тому краще всього пропонувати хижакові їжу з цього ж водойми. Тому в якості приманки підійдуть наступні види риб: уклейка, плотва, єлець, окунь, карась, піскар, густера, ротан, краснопірка. Найефективнішим способом видобутку живої приманки буде застосування підйомника-павука. Важливо, щоб його розміри і величина осередку відповідали вимогам правил любительського рибальства. Оснащується сітка-малявочник капроновою мотузкою і довгою палицею. Після опускання павука у воду рибалці необхідно залучити до цього місця велику кількість рибної дрібниці. Це вдається зробити, створивши муть або закинувши ароматну прикормку. Через 5-10 хв різким рухом витяг витягується з води. Рибку можна відправляти у відро з водою. Іноді через 3-4 вдалих закидання виходить зловити достатню кількість живця.

Зловити невелику рибку можна і за допомогою легкої поплавковою вудки. В якості насадки можна використовувати мотиля і опариша, хліб і тісто, дрібного черв'яка і шитика.

Тактика ловлі Редагувати

Коли у відрі або в кані є достатня кількість живця, можна приступати до волнительному етапу лову щуки. В першу чергу важливо правильно насаджувати живця на гачок. Щоб не пошкодити життєво важливі органи дрібної рибки, рибалки найчастіше використовують два варіанти монтажу: насаживание за губу, наколювання за спинний плавник. Після цього встановлюється необхідна глибина лову і робиться плавний закидання оснастки. Зазвичай для лову вибирається горизонт у межах 20-40 см від поверхні дна.

Залишається стежити за переміщенням поплавця і не допускати наближення живця до кущів або корчів. Після покльовки щуки не потрібно поспішати з підсічкою. Характерною особливістю зубастою хижачки є утримування живця у пащі деякий час після атаки. І не завжди гачок виявляється у роті хижака. Тому слід почекати паузу, поки щука знову не потягне поплавок. Це і буде сигналом для підсічки. Після потрапляння на гачок риба всіма силами намагається звільнитися. У хід йдуть різкі рухи головою, стрибки з води, переміщення в різні сторони. Часто завдяки активним діям щука знаходить бажану свободу. Рибалці потрібно постаратися постійно тримати в напруженні волосінь, не допускаючи провисання. Тоді шанси на успішне виважування значно зростуть. Після витягування риби на берег не слід впадати в ейфорію. Потрібно обережно витягти гачок з зубастою пащею. Для цього корисно мати з собою зевник і екстрактор. Зберігати видобуток краще всього на кукане.

Весняна ловля щуки на живця залишається найефективнішим способом ужения. Таку риболовлю людині підказала матінка-природа. Природна принада завжди дасть фору найсучаснішим воблерам, твістер і блеснам. Важливо зібрати надійну снасть і знайти місце, де ховається хижак. Тоді вдасться відчути всю принадність боротьби з великої щукою.

См. також Редагувати

Випадкова вікі