FANDOM

Okun

Окуні або прісноводні окуні (лат. Perca) — рід риб родини окуневих.

Опис Редагувати

Окунь — одна з найпоширеніших і надзвичайно ненажерливих риб. Це зграєва риба. Очі з жовто-помаранчевої райдужкою і темним крупним вічком. Уздовж тіла розташоване 5 — 9 темних поперечних смуг. Черевні, задній і хвостовий плавці пофарбовані в яскраво-червоний колір, грудні — жовті. Перший спинний плавець сизий з чорною плямою на кінці, має кілька колючих променів.

Розрізняють дві раси окунів, зустрічаються спільно: дрібний — це повільно зростаючий, відомий під назвою "трав'яний" окунь, який на третьому році життя досягає маси 20 — 30 грамів, але вже володіє здатністю нереститися. Його гранична маса рідко досягає 60 грам. Відрізняється більш темним забарвленням і веде зграйний спосіб життя; великий, швидко зростаючий "глибинний" окунь в чотирирічному віці має масу 80 — 100 грам, в нормальних — досягає маси 1,5 — 2 кг.

Великий окунь трохи горбат і великої довжини не досягає. Нереститься при температурі води 7 — 8 градусів під час паводку.

Кращий період клювання — квітень, травень після нересту, коли настає так званий жор — інтенсивне годування. Живиться лише у світлий час дня. Краще клює вранці, якщо тепло — на світанку. Трапляється, що дрібні та середні окуні активно беруть наживку цілий день. Жадібно клює і в кінці літа, коли полює за збільшеними мальками.

Улюблена приманка Редагувати

У молодому віці харчується рачками, ікрою інших риб, мальками, мотилем. Улюблене блюдо середнього і великого окуня — риб'яча дрібниця, добре клює він і на хробака, ручейника, п'явку, охоче бере опариша, риб'ячий очей, нутрощі тварин. Не клює на насадки рослинного походження.

Засоби любительського лову Редагувати

Ловиться на більшість рибальських снастей: поплавкову вудку, спінінг, гуртки, жерлицы, на мормишку і блешню, на доріжку. У період клювання бере наживку жадібно, найчастіше відразу. На протязі поплавок зникає раптово, на тихій воді — здригнувшись або качнувшись, занурюється у воду.

Місця проживання Редагувати

На озерах любить триматися серед очерету, під листям латаття, в зарослих і закоряженных місцях, звідки виходить на мілини і пологих берегах пополювати за мальком. На річках мешкає на тиховодді: в затонах, старицях, затоках, під обривистими берегами, де слабка течія. У сонячний день у прозорій воді можна спостерігати, як зграйка окунів переслідує риб'ячу дрібноту. У таких місцях мальки вилітають з води на повітря і навіть викидаються на берег.

ПОР Риби
Вугор європейськийГоловеньДніпровська марена‎ЄлецьЖерехКарасьКерченський оселедець‎КлепецьКороп •‎ КраснопіркаЛіньЛящМиньОкуньПіскарПлоскирка‎СазанСеврюгаСтерлядьТовстолобикУклейкаФорельЧехоняШпрот європейськийЩукаЯзь

Випадкова вікі