FANDOM

Все більша кількість в риболовних магазинах всіляких вудилищ, котушок, шнурів і, звичайно ж, приманок не викликає ейфорію, а скоріше, розгубленість. Якщо перші три групи можна хоч якось оцінити з урахуванням імені фірми та вартістю, а також технічних характеристик (лад, вага, якість укладки, розривне зусилля і т. д.), то для приманок такий підхід не годиться. Ні ціна, ні зовнішній вигляд, ні вага, ні глибина занурення й інші характеристики не гарантують вдалий вибір.

Метод проб доступний не всім, а достовірною інформацією ділиться далеко не кожен власник. І якщо просунуті рибалки ще якийсь час зможуть орієнтуватися в цьому безкрайньому морі приманок, то перед любителями встає одвічне питання; «Куди ж нам плисти?», щоб, образно висловлюючись, не сісти на мілину з повною коробкою сумнівних фаворитів вчорашнього дня, придбаних не без допомоги красномовних продавців і реклами.

Ось чому мені все більше подобається напрям, де на перше місце виходить спосіб подачі, або, як зараз кажуть, анімації приманок, більшість з яких навіть не мають власної гри. Особливо цікаві в цій області приманки класу «тон-вотер» (попери, уокер, стикбеиты та ін), де візуальний контроль дозволяє моментально вносити корективи, а красиві гра і звук самі по собі приносять задоволення, не кажучи вже про видовищності атак хижака.

Коли знаходиш вдале рішення для якої-небудь ординарної приманки, то відчуваєш себе мало не першовідкривачем. А якщо внести в конструкцію що-небудь своє, то емоційна складова риболовлі значно посилюється.

Як-то я ловив форель на «платінке», а мій напарник намагався спіймати білу рибу неподалік на водоймі. З телефонних переговорів з'ясувалося, що біла риба не ловиться, але коли він прив'язав до волосіні пикера єдиний воблер, то на нього двічі чіплялася і зривалася щука. Ми зустрілися в обід, і я, глянувши на невелике водоймище, зрозумів, що щуку або щукам дітися було нікуди; вища був злив, а нижче витікав дуже мілкий струмок по кам'янистому руслу. Якийсь час я безрезультатно мутив воду перевіреними стикбейтами і попперами, а потім поставив саморобну приманку, яку можна назвати «хвостовий поппер». Пінопластова, овантажена в носі рибка з прикрученою половинкою виброхвоста розташовувалася у воді похило, а п'ята хвоста виступала над водою. При енергійній потяжке вона виразно булькала, грала в приповерхневому шарі, а при зупинці спливала, приречено здригаючись і розвертаючись під дією вітру на виступаючу частину хвоста під час 6-10-секундної паузи.

Перші ж проводки викликали дві атаки щуки, яка, по-дельфінячому показуючи спину, влаштовувала вир біля приманки. На третій раз вона не промахнулася і, виконавши на короткому шнурі бурхливу «циганочку з виходом», здалася. Це був непоганий двокілограмовий примірник, спокусився нестандартним попером, який і надалі виправдав себе.

Але термін служби силікону був недовгим, і я вирішив зробити подібний попер повністю жорстким. З декількох шарів тонкої склотканини, просочених епоксидною смолою, формується Т-подібна заготовка, з якої випилюється контур рибки. На цьому каркасі монтуються петлі і свинцевий вантаж, а потім з двох сторін під пресом приклеюються пінопластові пластинки. Поступово зрізуючи пінопласт і сточуючи свинець, домагаємося похилого положення рибки у воді, хвіст якої повинен виступати над поверхнею при навішеному трійнику. Носова петля трохи зміщена назад для забезпечення прямолінійного входу у воду. При ривку лунає виразний звук, потім лопається великий водяний міхур, приманка злегка грає під водою, спливаючи при зупинці. На іншому варіанті в таку рибку я вклеїв пластиковий хвіст, вирізаний з штока одноразового шприца. Тут мене чекав невеличкий сюрприз. Можливо, через ребер хвоста, дозволяють захопити більше повітря, при ривку витягувався глибокий і чистий звук, немов відкоркували пляшку хорошого вина, який можна почути швидше при роботі квока, ніж поппера. Ось ще один можливий напрямок.

Зазвичай лопать воблера вклеєна в носову частину і спрямована вперед і вниз. Колись я зробив плаваючий воблер з бічної лопаттю, який при потяжках непогано зарисківав, правда, тільки в одну сторону, Наступним був зчленовані з половинки стикбейта і воблера з досить складними коливаннями в тривимірному просторі. І, нарешті, розмістивши лопать на хвості, отримав гібрид поппера і воблера, здатний після короткого ривка повертатися в майже колишнє положення, що дуже зручно для облавліванія невеликих вікон серед рослинності. При постійній підмотуванні гібрид, заглубляясь, грає, як воблер.

Різні режими проведення таких приманок вимагають відповідного вудлища, вибрати яке на основі інформації в періодичних виданнях дуже важко.

У мене склалося враження, що автори рекламних статей про спінінгах користуються певним напрацьованим трафаретом, де в певні вікна вписуються марка, розмір, вага і кастинг. Інше по тексту: «Пропоноване вудилище з високомодульного карбопа, міцне і легке, відмінно збалансований, із зручною ручкою з португальської пробки, з чутливістю відкритого нерва. І хоча лад його колообразный, але при забросе працює, як цибуля, а під зростаючою навантаженням гнеться до самого комля. У кілець з SIC тільки позитивні якості. Якщо їх мало — далі закидання, багато — краще завантаження бланка, на високих ніжках — немає налипання, на низьких — немає скручування». І вінчає все це якийсь ірраціональний показник у вигляді оптимального співвідношення ціни та якості. Але ж у китайського спінінга за 1500 руб. це співвідношення теж оптимально. В умовах ринку не може бути інакше. Спінінги повинні продаватися. Начитавшись таких характеристик, мимоволі опиняється в становищі нареченої з гоголівської «Одруження», яка, перебравши якості своїх женихів, зітхала і говорила про те, як важко зробити вибір закоханої дівчини.

Для ривковой проводки, звичайно, потрібен короткий спінінг, і вже з'являються статті, які переконують в тому, що їм можна закинути приманку майже так само далеко, як і довгим. Може бути, «у них» це і так, але для рядового рибалки дальність закидання все-таки пов'язана з розмірами вудилища.

Щоб зберегти переваги далекого заброса, не відмовляючись від ривковой проводки, я вирішив передати функції ривка безынерционной котушці, Не відразу, але вдалося сконструювати пристрій, що виконує ривок кроком 8 см з достатньою паузою, а інтенсивність (частота) ривків регулювалася швидкістю обертання ручки котушки. Тепер виникала зворотна задача: під заданий крок підібрати приманки. На таку проводку активно відгукнулися невеликі стікбейти, составніки і «мишки», володіють відмінними польотними даними. Ці приманки непогано працювали на таких великих частотах, які якщо і можливо отримати в «ручному» режимі, то нетривалий час з-за сильного м'язового напруги.

Багатосекційні плаваючі приманки

Багатосекційні плаваючі приманки

Але найбільш ефектно виглядали багатосекційні плаваючі приманки. Не встигала затихнути «хвиля» від першого ривка, як слідував другий, і зчленовані, примусово звиваючись, ковзало в воді, як маленька змійка. На відміну від свимбейтов е їх складними дротяними сполуками, секції нанизані і зафіксовані на двох відрізках міцного шнура, сполучених з носової петлею і петлею хвостового трійника. Торці сусідніх секцій вогнуто-опуклі і пофарбовані в більш темний колір. Завдяки цьому, під час вигинів на боках приманки то з'являються, то зникають темні вертикальні смуги. Не скажу за риб, але мені така «біжучий рядок» безумовно подобається.

Для проведення імітацій впали у воду жуков вже є котушка з кроком 5 див. Думаю, що 20 збурень на метр пересування зацікавлять поверхневих мисливців.

Наступна задача — домогтися кроку ривка 12-14 см, що дозволить зазвучати поперам і заграти середнім стікбеїгам. В даний час деталі конструкції і принцип дії викладені у вигляді заявки на патент. Зауважу, що від щук і окунів я вже отримав позитивний висновок (!).

До цих пір мова йшла про поверхневі приманки. Пробні випробування млявих китайських воблерів на щуку, заигравших так, ніби вони ведуть свій родовід від Rapala, дають привід для оптимізму і в інших варіантах.

Автоматична ривкова проводка — не догма. Різні кроки ривків, змінна частота, практично моментальний (1-2 сек.) вихід з рывкового режиму і перехід на нього, можливість доповнити гру діями вудилища — все це робить процес лову творчим і обіцяє нові цікаві рішення, всупереч стереотипам.

См. також Редагувати

Випадкова вікі