FANDOM

Перловка являє собою зерна ячменю, з якого знята шкірка (висівки) шляхом первинної обробки. Ця крупа представляє інтерес не тільки для кухарів і домогосподарок, але і для любителів рибної ловлі. Пареная перловка вважається однією з кращих насадок для ловлі білої риби.

Загальна інформація Редагувати

Перловка

Перловка

Перловка – це одне з улюблених страв» плотви, підлящика, карася, язя. Ще однією перевагою перловки є її універсальність, тобто вона може бути ефективно використана як в якості насадки і прикормки у великих кількостях, на відміну, наприклад, від інших популярних наживокхробака або опариша.

Така універсальність дозволяє дотримати одне з головних правил прикормочного процесу, а саме: в підгодувала обов'язково повинні бути інгредієнти, які згодом будуть використовуватися в якості насадки. Тобто, простіше кажучи, те, що будемо насаджувати на гачок — має бути в складі прикормочной суміші. Більш того, з перловкою можна експериментувати, комбінуючи її з іншими різними насадками, як тваринного, так і рослинного походження, що дає дуже непогані результати. Особливо, таке комбінування, актуально при млявому і малоактивному клеве, коли рибалка змушений підбирати, для закапризничавшей видобутку, нове, більш привабливе меню.

Вибір перлової крупи Редагувати

Виявляється, що не всяка "перловка" підходить для риболовлі. Тільки правильний підбір крупи полегшить приготування і стане запорукою гарного кльову. Є кілька моментів, на які рибалці потрібно звернути увагу в магазині або на ринку:

  • Зерна перловки повинні бути великими, білими і повністю очищені від зернової оболонки.
  • Легше і швидше готувати крупу зі свіжого врожаю.
  • Крупа минулих років буде темною, а процес приготування займе багато часу.
  • Темні зерна, навіть добре проварені, викликають у риби менший інтерес.
  • Не слід брати для риболовлі перловку, в якій завелася міль або ж нею цікавилися гризуни.

Приготування перловки для риболовлі Редагувати

У кожного такого рецепту є свої особливості, тому нижче розглядаються кілька способів приготування перловки для риболовлі. У кожного рибалки є свої перевірені способи приготування перловки.

  • Сьогодні у всіх магазинах можна придбати коробочку перловки в пакетиках. У цих пакетиках ми і варимо кашу. Через 20 хвилин після закипання води перловка готова. Викладаємо вміст пакету в чашку і додаємо будь ароматизатори. Одного мішечка цілком вистачить для одного виїзду на риболовлю. Крупа виходить розсипчастою і не прилипає до рук. З появою у продажу перловки в мішечках зникла проблема збереження насадки в багатоденних рибальських походах. Така технологія не дає каші пригоріти на багатті і не вимагає постійного помішування. Необхідно відразу зазначити, що варена перловка спокуслива для риби тільки в свіжому стані. Крупа з холодильника придатна тільки для прикорму, та й то не у всіх випадках.
  • Перлова крупа ретельно промивається під струменем проточної води протягом декількох хвилин. На літр окропу, заливається в термос з широким горлом, береться стакан перловки. Кришка щільно закривається, і крупа нудиться мінімум шість годин. Краще запарювати з вечора, а вранці додати ароматизатори. Цей спосіб виправдовує себе, якщо перловка нудиться з 1-2 часточками часнику. Плотва і карась від такої насадки навряд чи відмовляться.
  • Крупа промивається і береться з розрахунку 1 стакан перловки на 5 склянок окропу. Каша вариться протягом 1-1,5 годин на повільному вогні до повного википання води. Потім перловка настоюється під кришкою ще 20-25 хвилин.
  • Перлова крупа промивається. На плиту ставиться каструля з великою кількістю води, приблизно на 1 стакан перловки 2 літра води. Доводимо воду до кипіння і засипаємо в неї підготовлену крупу. Тримаємо перловку на сильному вогні 25-35 хвилин. Пробуємо на готовність через кожні 3-4 хвилини. Коли перловка готова, каструлю ставимо під кран з холодною водою і ретельно промиваємо. Спосіб досить швидкий, так і каші цілком вистачає для насадки і прикорму.
  • Метод запарювання в термосі. Для насадки на гачок крупу можна заварювати в термосі, принаймні, багато рибалки роблять саме так. Одну столову ложку крупи поміщають у термос і заливають окропом, потім необхідно закрутити кришку і струшувати корпус. Після таких маніпуляцій вміст не прилипне до стінок. Обов'язково потрібно дати крупі настоятися, для цього достатньо кількох годин. Таким чином, крупу можна заварити з вечора, а вранці, перед походом на риболовлю, її потрібно лише відкинути на ситечко і упакувати в придатну тару.

Особливості приготування перловки Редагувати

  • Для варіння застосовують воду. Звичайно, можна варити на молоці, але результативність насадки практично не підвищується. Вартість молока значно більше ніж води.
  • Солити воду не має сенсу. Для людини смачніше каша солона, але в природних умовах риба не користується сіллю. Риби годуються тільки давно їм відомою їжею. У прісноводних водоймах сіль не зустрічається.
  • Після приготування перловки, зерна покриті слизькою на дотик слизом. Недосвідчені рибалки промивають зерна і підсушують. Після такої операції зернятка виходять чистими. НЕ СЛІД ПРОМИВАТИ ЗЕРНА! Неприємну на дотик слиз зернам надає крохмаль, який виділяється при тепловій обробці. Відомо, що риби володіють відмінним нюхом і прекрасно почуваються добре їм відомий привабливий запах крохмалю.
  • Додавати пахучі речовини в насадку не обов'язково. Термічно оброблена перловка має свій добре відомий рибі запах і не варто його перебивати.

Рецепти приготування перловки для підгодовування Редагувати

Перловка порівняно з готовими прикормочными сумішами на багато дешевше. Тому часто використовується як в якості самої прикормки, так і в якості одного з головних компонентів прикормочной суміші, особливо при лові фідером.

  1. Беремо 6 склянок води і стакан перловки, додаємо туди цукор і сіль. Після 20 хвилин варіння додаємо склянку пшона і продовжуємо варити на повільному вогні, помішуючи протягом 30 – 40 хвилин, поки не залишиться води зверху. Вимкнувши вогонь можна додати рослинне масло, мед і т. д. Прикормку залишаємо настоюватися. Такий рецепт добре діє при лові таких риб як лящ, карась, карпо.
  2. Беремо горох і воду в пропорції 1 до 5 – 6 і варимо до тих пір, поки не вийде рідкий суп, додаємо туди 1 частина перловки і продовжуємо варити протягом 30 – 50 хвилин на повільному вогні. Після цього треба прикормку залишити настоюватися в теплі. Така суміш закладається в годівницю, а зерна перловки насаджуємо на гачок. Ця підгодовування добре діє на ляща при перших осінніх похолодання, коли він починає активно годуватися як у денний, так і в нічний час.

Процес лову, на такі прикормки наступний: спочатку використовуємо сухі суміші, що б підтягти рибину до місця лову. Потім суху суміш змішати з кашею. Годівницю заповнюємо без зусиль, так як ця підгодовування добре тримається на стінках годівниці.

Ось в принципі і все про деякі рецепти приготування і використання перловки.

Снасті для лову на перловку Редагувати

  • Вудилище повинно бути дуже легке. Якщо декілька вудилищ одного модельного ряду, для заміни колін. Легкі вудилища з-за своєї конструкції дозволяють закидати дуже чутливу снасть проти вітру на хорошу відстань до 8 метрів і тримати вудку весь час риболовлі. Оптимальна довжина вудилища — 4,5 метра. 6 метрові вудки — важкі і незручні для такої активної риболовлі.
  • Діаметр ліски залежить від передбачуваної для лову риби — (основна/повідець): 0,12/0,1; 0,14/ 0,12; 0,16/0,14 мм. Повідець з основною волосінню з'єднуємо тільки петля в петлю, які відіграють роль амортизатора.
  • Гачки використовуються № 12 по європейським стандартам, з тонкого дроту, колір нейтральний сталевий, заточка електрохімічна.
  • Поплавці використовуються вантажопідйомністю від 0.3 до 0.5 грам.

Ловля на перловку Редагувати

До першого закиду організуйте своє "робоче місце". Поставте зручно стільчик (якщо він необхідний), зліва розмістіть баночку з перловкою і ганчірочку (витирати руки), а також підсаку, праворуч закріпіть садок, перед собою під праву руку застроміть кілочки, щоб зручно було укласти вудку — на час зняття риби з гачка. Якщо цього не зробити відразу, а у вас почнеться клювання, то незручності вам забезпечені на всю рибалку.

Після кожного закидання, коли гачок опуститься приблизно в півводи, зробіть різкий, короткий ривок кінцем вудилища. Ви тим самим занурте волосінь у воду, і її не буде тягнути вітром з поверхні разом із поплавком. Це рух після закидання повинно у вас виробитися до автоматизму і виконуватися "на рефлексі". Подсекайте коротко і різко при будь-якому русі або зміні положення поплавця. Після короткої підсічки виводите рибу, не поспішаючи — щоб вона не розлякала решту рибу, а ви встигли зловити свій кайф. Не лінуйтеся кожен раз міняти перловку, це запорука вашого успіху.

І — декларативно: поблизу — ніхто не заважає; легка, зручна вудка, одна в руці; м'яка, "соплива", класна, смачно пахне перловка; неухильне дотримання технології лову; ви зручно розташувалися, з гарним настроєм, на прекрасному водоймі, і після цього — спробуйте нічого не зловити. Не вийде!!! Запропонована техніка лову хоч і результативною, але дуже трудомістка, не дозволяє розслаблятися, вона ближче до спортивного стилю, тому не прийнятна для всіх.

Поплавковою і донною вудками на цю насадку ловлять плотву, карася, червоноперку, язя, ляща і уклейку. Найбільш результативною виходить риболовля при підгодовування місця лову. На гачок насаджується два або три зернини.

Насаживание перловки на гачок Редагувати

Перловка на гачку

Перловка на гачку

Існують різні думки з приводу способу насадки зерна на гачок. Жало гачка завжди має бути відкритим і стирчати з насадки. Залежно від способу приготування, перловка має різну щільність і тим самим здатність триматися на гачку, таким чином, чим щільніше зерно, тим міцніше воно сидить на гачку і навпаки. У теж час від «м'якості» зерна залежить його привабливість для риби і відповідно кількість поклевок. Кількість результативних поклевок зростає, якщо зерно добре распарено, що дозволяє гачка при підсіканні «розривати» м'якоть зерна і надійно виявляти рибу. Тверде зерно, тим більше, якщо воно насаджено так, що перекриває собою вигин гачка, дає значну кількість холостих покльовок. Для лову беруть добре розпарені зерна і проколюють їх жалом гачка наскрізь в 2-3 мм від краю зерна, при цьому намагаюся, щоб у місці проколу виявилася оболонка зернини.

Помічено, що при використанні в якості насадки розпарених зерен перловки, плотва ловиться крупніше, а покльовки, як правило, вірні.

Нерідко плотва охоче бере на перловку, ніж на мотиля або інші насадки, однак пристрасті риби можуть змінюватися в процесі лову, тому у рибалки повинна бути можливість використовувати різні насадки і їх різні поєднання, в тому числі і з зернами перловки.

Зберігання перловки для риболовлі Редагувати

Для початку потрібно врахувати, якщо перловка для риболовлі зварена у великій кількості, то її потрібно розділити на кілька частин.

Частина присмачити ароматичними добавками, іншу залишити чистою. Адже буде шкода, якщо вся ароматизована каша не знадобиться, і її доведеться викинути без діла.

А ось чистий перловку можна зберігати в холодильнику ще 3 дні. Раптом в найближчі дні знову захочеться порибалити. Але все ж, для насадки краще використовувати самі свіжі зерна, а для прикорму підійдуть і триденні.

См. також Редагувати

Випадкова вікі