FANDOM

Повідець — один з головних складових будь-якої риболовної снасті чи поплавкові або донна вудка, спінінг або нахлист, жерлицы і гуртки, снасть для лову коропа. Тільки в кожному способі лову він виконує різні функції, по-різному монтується і оснащується.

Повідкові матеріали Редагувати

Повідець

Поводоки

Не тільки початківець, але навіть досвідчений рибалка може легко загубитися в сучасному різноманітті повідків. Десятки брендів пропонують свою продукцію з різних матеріалів, з орієнтирами, як на конкретного хижака, так і на тип використовуваних при лові приманок. При цьому не втратили актуальності і саморобні металеві повідці.

Флюорокарбоновые повідці Редагувати

За рахунок коефіцієнта заломлення світла такого ж, як і у води, флюорокарбон практично невидимий у воді. Насправді це, звичайно, не зовсім так, і часом риби помічають (а може просто відчувають бічною лінією) навіть дуже тонкі діаметри. Флюорокарбон варто вибирати тоді, коли маскування відіграє особливу роль.

У сучасному спінінгу флюорокарбоновые повідці безальтернативно використовують при лові окуня і судака. І це не тільки тому, що дані хижаки вкрай обережні, а й тому, що не здатні перекусити волосінь. При цьому слід усвідомлювати, чим товще діаметр навіть максимально невидимого флюорокарбонового повідка, тим більше він незграбний, грубий і помітний. Вважається, що діаметр вище 0,35 мм втрачає більшість своїх переваг маскування, і лише не набагато краще класичних щукових повідків з стальки. Досить впевнено можна рекомендувати при лові окуня діаметри 0,12-0,2 мм, а при лові судака – 0,23-0,3 мм.

Як правило, у більшій товщині флюорокарбона необхідності немає. Хіба що при лові щуки, де завжди доводиться шукати компроміс між надійністю і маскуванням, логічно взяти волосінь товстіший. Так, саме при лові щуки часом флюорокарбоновый повідець більш слушно і доречний, хоча більшість спінінгістів старої закалки геть відкидають застосування такого варіанту.

Флюорокарбоновый повідець сміливо рекомендуємо новачкам, перш за все, при ловлі окуня і судака, а так само з деякою умовністю – при лові щуки. Справа в тому, що ймовірність зрізу щукою флюорокарбона, що у новачка, що у досвідченого профі приблизно однакова, тому не варто відмовляти собі в задоволенні, заробляти додаткові покльовки.

Повідець з поводочного матеріалу Редагувати

В більшості своїй такі повідці виготовляються вручну з заздалегідь куплених матеріалів. Поводочний матеріал являє собою безліч тонких сталевих жилок, сплетених в тугу косу і покритих захисною плівкою. Продається такий матеріал, або метрами, або в готових размотках (3, 5 і 7 м). Але це ще не все, повідець потрібно виготовити.

Переваги поводочного матеріалу дуже суттєві. Це хороша м'якість матеріалу, що мінімально впливає на гру навіть легкою приманки. Відносно невисока пам'ять – від багаторазових некритичних перегинів залишкової деформації не виникає. Правда, якщо гнути радикально, зав'язуючи майже у вузол, сліди залишаться. Ну, і, звичайно, протягнувши такий повідець із зусиллям по корчі або гілці над водою, ми неминуче отримаємо так званий «поросячий хвостик». Це, до речі, цілком здатна зробити і щука, особливо вперто опирається при виведенні. Скручений повідець краще замінити, але якщо ловимо, скажімо, з важкими вагами (від 15 гр), то на проведенні такої «поросячий хвостик» буде працювати цілком стерпно. А ще слід попередити, що час від часу із загальної сталевий кіски поводочного матеріалу окремі жилки можуть відділятися. Якщо таке сталося, повідець слід одразу ж замінити. Навіть відокремилися одна-дві жилки міцність повідка знижують мінімум удвічі. Найчастіше таке відбувається після затяжного виведення, коли щука постійно контактує з зубами повідцем або при лові в корчах і водоростях, коли матеріал повідця постійно про щось треться. Одним словом, час від часу повідець оглядаємо на наявність вад, а після упіймання щуки – в обов'язковому порядку.

Монофільная поводковая волосінь Редагувати

Монофильную поводковую волосінь випускає більшість відомих брендів-виробників. Вона відрізняється від тієї, яка призначена в якості основної тим, що більш жорстка, володіє підвищеною міцністю і більш високою вартістю при однаковому діаметрі. А в іншому характеризується так само, як і звичайна. Перераховувати марки немає сенсу, кожен вибирає по пристрастям і товщині гаманця. Однак економити на повідкової волосіні не можна.

Ще однією особливістю є те, що при виробництві поводочной ліски використовується технологія розтягування (prestretched). В «теплом» вигляді волосінь, наприклад, діаметром 0,12 мм рівномірно тягнуть і вона перетворюється в лісочку 0,1 мм. Виходить нерозтяжна волосінь, що мають певну жорсткість, яка вище ніж у звичайних, нерастянутых (non prestreched lines).

Сталевий повідець Редагувати

Класичний і, мабуть, самий надійний варіант захисту від щучих зубів – сталь. Можна бути впевненим, такий поводок не зріже навіть піранья. Разом з тим, це чимала громіздкість снасті, а також мінімальна маскування.

Сталевий повідець

Сталевий повідець

Шматок дроту, навіть досить тонкою у воді помітний відмінно. І це майже критично при ловлі окуня або судака з голавлем, але часто «прокатує» при лові щуки. Ні, звичайно, щука теж не сліпа і не така безтурботна, щоб атакувати що попало. Але характер дій спінінгіста при полюванні за щукою і реакція самої зубастою на це дозволяють розраховувати на успіх і з сталькой. Судіть самі: щуча проводка зазвичай досить агресивна і швидка, приманка і джига досить об'ємні і масивні, атака хижачки майже блискавична. І особливо, якщо ми маємо справу з активними екземплярами, які атакують відразу, не розглядаючи аксесуари снасті, то незграбність повідця відходить на задній план, а захист від зрізу – на передній. Тут як раз сталька у фаворі.

Сталеві повідці дуже поширені не тільки в джизі, але навіть більше при лові воблерами. Крім того, що мало кому хочеться на зрізі втратити кохану і дорогу «іграшку», так ще й трохи доставляє радість через занедбаність розплутувати захлестнувшиеся за м'який повідець трійники. Так, саме при твичинге це відбувається найчастіше, і негнущийся сталевий повідець багато в чому ситуацію з перехлестамі вирішує на відмінно.

А ще істотним достоїнством сталевого повідця є його здатність розрізати водорості. Там, де будь-який інший повідець збирає цілий пук трави, сталька при різкому ривку часто проходить, як ніж по маслу, і повноцінну проводку можна продовжувати далі, а не тягнути все це зелене добро на човні або на березі і шукати там свою принаду.

Титановий повідець Редагувати

Титанові повідці для спиннинговой лову з'явилися порівняно недавно, але відразу сподобалися багатьом рибалкам. Титан – метал, що відрізняється легкістю одночасно (в рази легше сталі), еластичністю, пружністю і високою міцністю, при цьому він взагалі не схильний до корозії. Крім того, поводок з тонкої титанової нитки позитивно позначається на проводці, слідуючи найменших нюансів руху приманки і не вносячи змін в її гру.

Ще однією перевагою є висока стійкість до деформації і перекосів, навіть після серйозних зачепів і піймання трофейних екземплярів хижака титановий поводок не втрачає своєї форми і якостей. Це означає, що повідець дуже складно деформувати — при знятті навантаження, повідець буде приймати вихідне стан. Більш того, всі титанові моделі максимально ефективні, незалежно від використовуваних технік лову. Єдиною перешкодою використання титанових повідків для рибалки може стати виключно їх вартість, в іншому даний вид заслуговує максимальної оцінки.

Вольфрамові повідці Редагувати

Декілька скручених між собою вольфрамових ниток – ще один вид повідця для спиннинговой лову. Для них характерна висока жорсткість і здатність витримувати великі навантаження на розрив, однак порівняно з іншими матеріалами вольфрамові повідці досить товсті і тому помітні, незважаючи на малу вагу. Вони знаходять оптимальне поєднання з важкими блешнями, воблерами і великої волосінню, тобто в «грубих» снасті при лові дуже великої риби.

Однак, у вольфрамових повідків є один істотний недолік – недовговічність. Повідця зазвичай вистачає на одну, максимум дві риболовлі в залежності від клювання. Після чого він починає мимовільно скручуватися, згинатися, що позначається як на грі приманки, так і на якості підсічки.

Види повідків Редагувати

  • Нейтральні повідці. Як видно з назви, такі повідці не спливають і не тонуть, а залишаються в нейтральному положенні, так як щільність такого повідця дорівнює щільності води. Нейтральні повідці добре закоремендовали себе при ловлі серед водоростей, серед яких вони виглядають більш природно, ніж спливаючі повідці.
  • Потопаючі повідці.Потопаючі повідці лежать на дні, зливаючись з навколишнім середовищем. Але використовувати їх слід лише в тому випадку, коли дно чисте, інакше такі повідці будуть малоефективними. Потопаючі повідці зазвичай товщі, ніж спливаючі або нейтральні, тому питання їх застосування вимагає ретельного аналізу.
  • Невидимі повідці. Коли рибалити стає все важче, а риба вже вивчила методи вашої риболовлі, виходом з положення може стати невидимий повідець. Невидимі повідці випускаються в різних варіаціях. Невидимі повідці незамінні в умовах чистого дна і чистої води, коли всі інші типи повідків чітко проглядаються. Нещодавно з'явилася нова різновид невидимих повідків, виготовлених з фторвуглецю.
  • Жорсткі повідці. Незважаючи на те, що гнучкі повідці мають більш натуральний вигляд, зливаючись з навколишнім середовищем, риби можуть легко позбутися від них, звикнувши до них. У такому випадку рішенням проблеми може стати жорсткий повідець з мононитки, оскільки жорсткість повідка перешкоджає «выплевыванию». Кріпити жорсткий повідець слід за допомогою петлі на вертлюжном кінці, оскільки такий варіант кріплення дасть повідця більше мобільності.
  • Об'єднані повідці. Комбінований повідець складається з двох або більше повідків різного типу. Останнім часом такі повідці придбали велику популярність. З'єднання двох різних повідків дозволяє рибалці скористатися перевагами обох. Наприклад, комбінація тонучого і невидимого повідків являє собою варіант повідка, у якого одна частина лежить на дні, а друга спливає, залишаючись невидимою. Такі комбінації можуть застосовуватися в специфічних ситуаціях (наприклад, при лові обережною риби), або для того, щоб урізноманітнити снасть і зробити її незвичній для риби. Самостійне виготовлення комбінованого повідця — непросте завдання, тому до недавнього часу такі повідці були рідкістю.

Основні характеристики повідків Редагувати

  • Міцність повідка (Розривне навантаження). Одна з найважливіших характеристик. Розривне навантаження застосовуваних повідків, як правило, набагато вище, ніж у основної волосіні. Цей параметр позначений на упаковці виробника. Для саморобних повідків з сталистой дроту і т. д. цей параметр визначається експериментальним шляхом.
  • Гнучкість (пластичність). Для того, щоб приманка добре працювала важливо, щоб повідець був гнучким. Особливо це важливо при лові на дрібні і легкі приманки. При лові тролінгом використовуються досить великі приманки і гнучкість повідка не так важлива.
  • Колір повідка. В залежності від типу полотна і компанії-виробника повідці бувають сріблястими, зеленими і чорними. Найбільш універсальним, з нашої точки зору, є полотно темно-зеленого кольору.
  • Діаметр повідка (діаметр полотна). З одного боку, чим більше діаметр полотна, тим вище параметр розривного навантаження. З іншого боку, чим товще полотно, тим гірше буде працювати Ваша приманка — тим більше він буде насторожувати рибу. Залишкова пам'ять. Багато повідці після використання при навантаженнях деформуються. При деформації повідця можливі «захлесты» шнура і зміна осі при проводці. При використанні важких приманок цей параметр не так суттєво.
  • Стійкість до перетирання і перерізанню/перекушування — це основний параметр, якому слід надавати значення, так як це і є основне завдання повідка. Довжина повідця обумовлена способом і місцем лову.

Виготовлення повідків Редагувати

Виготовлення повідків

Виготовлення повідків

Серед рибалок існує думка, що повідці необхідно перев'язувати щорічно. Є люди, які цим займаються, наприклад, виїжджаючи з родиною на курорт, оскільки валятися на пляжі набридає вже на другий день. Але не всі мають можливість присвятити чимала кількість днів лише в'язання повідків. Досвід показує, що якщо поводок пов'язаний якісно, не використовувався в лові і не зберігався у вогкості або на сонячному світлі, то він практично не втрачає своєї міцності, а значить, не потребує перев'язування. По мірі необхідності варто готувати повідці замість витрачених або в'язати нові під інші умови лову. Таким чином економиться багато часу, а асортимент поступово стає таким великим, що можна підібрати будь, іноді навіть немислимий варіант поєднання ліски і гачка.

Для якісного виготовлення повідків слід навчитися в'язати по парі вузлів для зав'язування петельки і прив'язування гачка. Щоб довжина повідків була однаковою, перед зав'язуванням петельки довжину повідка відміряють по лінійці або за заздалегідь зробленим мітках. Вузол, яким в'яжеться петелька, перед затягуванням необхідно змочувати, щоб не перепалити волосінь. Довгі зимові вечори — як раз той час, коли можна забезпечити себе запасом повідків на майбутній сезон поплавковою або фідерної ловлі.

При виготовленні повідків потрібно керуватися наступними правилами:

  • З власної фортеці повідець повинен бути неодмінно слабкіше леси, до якої він прив'язаний.
  • Для лову хижих риб повідець повинен бути виготовлений з такого матеріалу, щоб хижак не міг його перекусити і щоб повідець не зламався від різкого і крутого вигину.

Зберігання повідків Редагувати

Зберігання повідків

Зберігання повідків

Зберіганню повідків на рибалці необхідно приділити належну увагу, щоб вони завжди були під рукою, якщо необхідно замінити обірваний або коли риба глибоко заглотит гачок, щоб потім його без перешкод дістати з риби.

Для швидкої заміни зазвичай використовують спосіб кріплення петля в петлю і на заміну зазвичай йде не більше декількох секунд. А для того, щоб не морочитися на водоймі в'язанням повідків, втрачаючи дорогоцінний час, їх зазвичай в'яжуть вдома в спокійній обстановці.

Зберігають їх на риболовлі різними способами. Можна зберігати на мотовильце, зроблене з пінопласту або фанерки, але вони не завжди добре триматися, так і свиваются в кільця.

Кращий спосіб – це взяти дюралевую або пластмасову трубочку, приблизно рівну розмірами повідка. На один кінець трубочки надягають гумове кільце, яке повинно щільно обхоплювати трубку. Гачки чіпляють за край іншого кінця трубки, а інший кінець повідця заводять під гумку. У цьому випадку повідці завжди прямі, так і жала гачків заховані всередину трубки і не за що не зачіпається.

Випадкова вікі