FANDOM

Поплавок (також поплавець) по праву можна вважати одним з найгеніальніших винаходів людства, поряд з колесом і луком зі стрілами. Але з тих незапам'ятних часів, коли первісна людина прив'язав до сплетеною з рослинних волокон мотузці шматок легкої деревинки, щоб якомога точніше визначити час підсічки, пройшло немало часу і сучасний витончений сигналізатор клювання мало чим нагадує грубо обструганной кремінним ножем сучок. Основна функція поплавця, однак, залишилася колишньою — повідомляти рибалці про те, що витворяє риба з їстівним шматочком, підступно приховує смертоносне жало гачка. Від того яким чином поплавок це робить, залежить, власне, і сам успіх риболовлі.

Конструкція поплавця Редагувати

В цілому сучасний поплавок складається з наступних складових:

  • антена
  • тіло
  • кіль
  • колечко
  • кембрик (їх може бути два) для волосіні.

Величина, форма, місце розташування по відношенню один до одного цих елементів визначають форму моделі, від якої залежать основні якості поплавця – його чутливість і стійкість. Ці два, погано поєднуються, а часом і антагоністичні властивості в кінцевому рахунку визначають призначення моделі, тим більше, що при виготовленні макета повинно прийматися до уваги не тільки опір, що виникає при клюванні (поки не важливо, на підйом чи працює поплавок або на занурення). Поплавок – це насамперед сигналізатор клювання, що повинно бути видно.

Особливості вантажопідйомності Редагувати

Суть поплавця полягає в його сповіщенні про походить поклевке. У зв'язку з цим при виборі поплавця потрібно керуватися наступними параметрами: мінімальний розмір при максимальній вантажопідйомності. Найчастіше великий поплавець здатний сприяти сильного опору в воді, зокрема на поклевках при зануренні. Вага вантажив бажано підбирати таким чином, щоб волосінь між сигналізатором і огрузкою була максимально напружена. Це сприяє швидкому реагуванню на активність біля приманки. Ще один нюанс при виборі ваги вантажив: варто враховувати глибину занурення насадки, яка повинна бути досягнута за короткий час, якщо це передбачається обраним методом ловлі. Наявність або відсутність течії у водоймі також відіграє важливу роль. Виходить, що вибір поплавця, що застосовується для певних умов лову, не тільки залежить від форми його тіла, але і від вантажопідйомності.

При виборі поплавця, слід звернути увагу на наступні моменти:

  • вид риби;
  • діаметр ліски, на яку буде здійснюватися монтаж оснастки;
  • глибина в місці лову;
  • рівень проведення снасті, а також метод ужения;
  • наявність течії;
  • вага і розмір приманки (наприклад, при лові на живця).

Різновиди Редагувати

Різноманітність поплавців

Різноманітність поплавців

В даний час асортимент рибальських поплавців досить різноманітний. Ось деякі з них:
  • «Пінгвін» і «чебурашка» по своїх робочих характеристиках дуже схожі. Форма поплавців досить витягнута, подовжена, з видимим звуженням в бік кіля. Відрізняються хорошою стійкістю, володіють достатньою чутливістю. Завдяки правильному розташуванню вушка кріплення виключається захлестывание поплавця. Їх вдало застосовують на протязі і на тихій воді. Ці моделі наділені стійкістю до вітру і хвиль різної сили, що відносить їх до категорії універсальних поплавців.
  • «Дюймовочка» використовується переважно у спокійну тиху погоду, а при вітрі погіршується стійкість поплавців. Такі моделі дозволяють не напружуючись контролювати покльовки і грати приманкою.
  • «Штиль». Форма поплавців має вузьке довге тіло, трохи звужується до кілю. Ці сигналізатори наділені відмінною чутливістю, добре працюють на глибині 2-3 м. Краще всього використовувати такі моделі в спокійну погоду. Найчастіше ці поплавці використовуються спортсменами, оскільки вимагають певної вправності.
  • «Грація». Зовні цей тип дуже схожий на поплавці типу «штиль». Проте має більший діаметр, тому характеристики цього типу зовсім інші. Поплавці такого типу менш чутливі, але вони на порядок маневреннее ніж «штиль». Такі поплавці можна використати і на хвилях. Взагалі цей тип більш універсальний. Досить велика чутливість дозволяє помітити клювання навіть під час занурення приманки. Для людей які тільки входять у світ риболовлі» краще починати з цих поплавців.
  • «Маестро».Поплавок має форму усіченого конуса. «Платформа» під антеною в діаметрі становить п'ять-шість міліметрів. Маневреність і стійкість цього типу вище, ніж у «штилю» і «грації», але по чутливості він їм не значно, але поступається. Оснащення як при хвилях і вітрі, так і при досить спокійній воді. Робоча глибина такого поплавця приблизно півтора метра.

Класифікація Редагувати

За призначенням поплавці можна класифікувати так:

  • Для лову в спокійній воді
  • Для лову на течії
  • Для лову хижака
  • Для закидання на далекі дистанції
  • Спортивні
  • Штекерні поплавки
  • Поплавці для матчевої ловлі

Спеціальні поплавки, до них відносяться:

  • Поплавці для лову коропа
  • Поплавці, що володіють надчутливістю
  • Поплавці плоскі (так звані «млинці»)

Колір поплавців Редагувати

Поплавок рибальський

Поплавок рибальський

Ця характеристика риболовних поплавців, за винятком того, що з'явилися нові, відбиваючі світло барвники, за останні три десятки років практично не змінилася. Тіло і кіль поплавця покриваються фарбою нейтральних відтінків для того, щоб не привертати дрібниця, яка завжди цікава і любить атакувати все яскраве й блискуче. Антена поплавця повинна бути пофарбована в яскравий червоний, помаранчевий або жовтий колір, хоча в окремих випадках допускається і чорний. Тоді вона особливо добре помітна на спокійній блискучої поверхні води на тлі призахідного сонця. Але при бічному освітленні або якщо сонце розташоване за спиною рибалки, то на тлі темної води краще помітні яскраві світлі тони. У спостереженні за поплавком здорово допомагають поляризаційні окуляри. Нівелюючи сонячні відблиски, що відбиваються від поверхні води, вони не тільки допомагають у спостереженні за поплавком, але і в значній мірі попереджають втому м'язів очей.

І на закінчення хотілося б додати, що існували в побуті такі найменування, як лещовый, уклеечный поплавок, відображають досить конкретну специфіку, залишаються актуальними і донині, хоча в нинішній час проглядається тенденція до більш частого вживання зарубіжної термінології. Тим не менше, коли мова йде про лещовом поплавці, то мається на увазі поплавок, сконструйований для реєстрації покльовок на підйом і лові з глибини, а коли згадується ваглер (waggler (англ.) – виляти, вихляться), то в першу чергу мається на увазі можливість закидання на пристойну відстань, хоча функціонально він цілком годиться і для лову ляща.

Поплавок своїми руками Редагувати

Зробити поплавок для вудки своїми руками досить просто. Звичайно, на перші поплавці Ви витратите більше часу і вони у Вас будуть не ідеальні, але потім, з кожним новим своїм поплавцем, все піде як по маслу і Ви вже самі зможете їх допрацьовувати або вигадувати різні нові варіанти саморобних поплавців.

Поплавок можна зробити з безлічі матеріалів, які природно мають добре триматися на воді. Найбільш доступні, практичні, чутливі і підходящі для виготовлення саморобного поплавця матеріали представлені в цьому списку:

  • гусяче перо (якщо дістанете, можна використовувати лебедине)
  • пластикова трубочка (з-під повітряної кульки, солодкої вати або прапорця)
  • пробка
  • дерево
  • пінопласт

Вибираючи матеріали для поплавця необхідно брати до уваги те, на яку рибу Ви будете його застосовувати, бо як саморобні поплавці з різного матеріалу відрізняються чутливістю до поклевкам. Так, на таку дрібну рибу як краснопірка або карась найкраще підходять поплавці з гусячого пера або пластикової трубочки, а ось для лову хижака, такого як окунь або щука, живця більше підійде поплавок виготовлений з пінопласту або пробки, які менш чутливі і ідеально підходять для потужних і різких покльовок хижака, які не залишаться непоміченими і в той же час, такі поплавці будуть дуже важкими для живця і він не зможе заплутати снасть або відвести її в сторону від місця лову. Хоча хижака частіше ловлять на спінінг.

См. також Редагувати

Випадкова вікі