FANDOM

Привада служить кормом для риб, який регулярно розкидається в місці майбутньої лову протягом декількох днів перед самою ловом. Завдання привади не тільки залучити рибу, але ще й порушити апетит і знизити обережність. При постійному приваживании можна навчити рибу приходити в певне місце, і навіть час. Можна опустити приваду на всю ніч і не виймати навіть під час лову.

Загальна інформація про приваде Редагувати

Привада

Привада

Тривалість приваживания риби безпосередньо залежить від розміру водойми. На маленькій водоймі терміни значно менші, ніж на великому.

Виходячи з того, що зграї риби постійно переміщаються, необхідно мати пару трійку принадженім місць. Облавливать їх слід по черзі, а на незнайомому водоймищі вельми корисно буде при першій рибалці випробувати різні види привади. Після того, як виберете найбільш привабливу приваду для риб, користуйтеся лише нею.

Привабливість привади для риб залежить від основних властивостей: смаку, ароматності, різноманітності щільності. Запах повинен залучати потрібну рибу і бажано відлякувати не бажаний. Змішувати приваду потрібно так, щоб вона повільніше розмивалася, що тягне за собою збільшення часу її використання.

Для цього найчастіше змішують з глиною і скачують отриману масу в кулі, які згодом опускають на дно. Спосіб доставки куль на дно прямо залежить від сили течії. Якщо протягом слабке, то кулі просто кидають у воду, а якщо протягом здатне їх знести, то можна опускати в марлевих мішечках.

Склад привади Редагувати

Привада може складатися з тваринних і рослинних компонентів.

З тварин речовин рубане м'ясо, нутрощі риб і різних тварин і птахів, шматки риби вживають для привади хижої риби (сомів, іноді щук, окунів), а черв'яки, равлики, опариші, мотиль — для залучення всякої мирної риби; закидають їх переважно незадовго до уженья (іноді в глиняних кулях) або ж під час уженья.

Склад привади

Склад привади

Хлібний м'якуш і кірки — найдоступніша рослинна привада, придатна для дуже багатьох нехищных риб. Хліб корисно змочувати конопляною або лляною олією, а кірки розпарювати і підсмажувати так, щоб вони не пригоріли. Іноді хлібний м'якуш наліплюють на пучки очерету або на листя водяних трав (при уженье плотви і краснопірки в травах); іноді збивають великий шматок хліба і в середину кладуть камінь, але найкраще кидати хліб невеликими зім'ятими кульками. Кришити хліб не годиться, бо його забирає течією або вітром і, крім того, крихти залучають одну дрібницю. Взагалі як у стоячій, так і в текучій воді набагато зручніше хліб (а кірки завжди) опускати у воду в окремих мішках. Замість хліба для привади часто вживають тісто.

В — пшеничні або житні — використовують тільки в суміші з іншими рослинними речовинами, помістивши в мішечки. Призначення їх — служити підмогою цієї приваде, залучаючи до неї рибу з великих відстаней (при течії). Бажано висівки попередньо підсмажити в олії.

Зерна хлібних та бобових рослин становлять найкращу прикормку для білої риби. Найкраще пшениця, потім жито, ячмінь, горох, боби і кукурудза. Їх кидають (або опускають в мішечках) у воду, попередньо розпарити до такого стану, поки вони не тріснуть. Розпарені зерна треба відкинути на друшляк і облити холодною водою, щоб вони побіліли і стали більш помітними.

Каші з різних круп (гречаної, пшоняної, полбенной), а також варена перлова крупа або варений рис у свою чергу служать чудовою принадою. Кашу треба варити як можна крутіше, іноді так, щоб можна було її різати шматками; краще, якщо вона присмачена конопляною або лляною олією і зварена на молоці. Кашу (так як вона плаває) опускають у мішечках або ж збивають з глиною.

Конопляне насіння, обов'язково товчене і потім підсмажене, як і висівки, служить також підмогою до головної приваде, опускаемо в мішечку. Можна кидати у воду безпосередньо тільки одне насіння (і висівки), якщо змішати їх з глиною.

Конопляні або лляні вичавки, що залишаються від виробництва олії (макуха, колобов, дуранда), складають чудову приваду для сазана та інших риб. Їх слід вживати невеликими шматками.

Сир становить досить поширену приманку, особливо для линів. Він також може бути несвіжим. Його випускають у воду в кульках або мішечках.

Для лящів крім моченого гороху і різного роду каш дуже гарну приваду складає пророщений ячмінь. Беруть пророщений і крупно помелену ячмінь, дають два рази у воді закипіти, потім проціджують. Виходить тістоподібна маса; її зминають руками у невеликі грудочки і кидають у воду.

Використовують і таку приваду. Беруть старий, але несолоний сир і розтирають його на конопляній, лляній або прованському маслі так, щоб утворилася рідка суміш. Потім в неї додають невелику кількість камфори або кілька анісових або м'ятних крапель, добре все перемішують і всипають стільки висівок, щоб можна було катати з цього тіста невеликі кульки. Їх кидають в невеликій кількості на місці уженья напередодні.

Виготовлення привади Редагувати

Розглянемо 5 способів виготовлення і використання привади, які давно вже відомі рибалкам. Ще наші діди користувалися цими способами і виготовити зазначені привади не складе труднощів, все буде братися з природи.

  1. Коржі з хробаків. Кожну корж виготовляють з тіста, тут буде так само. Але тісто у нас незвичайне. Замішується воно при використанні глини, піску і гальки. Якщо отримана маса має консистенцію, схожу до віконної замазки — це те, що треба (можна трохи м'якше, якщо не вийде). В отримане тісто укладають цілих черв'яків і роблять коржики у вигляді кульок, привада готова. Закидають її в місця лову в отриманому вигляді, якщо немає течії. В іншому випадку кульки потрібно укладати в сітчасті мішки, а закидати на 5-10 метрів далі лову в сторону протилежну течією. Якщо ловля проводиться з човна, тоді приваду чіпляють до корми.
  2. Дерен з хробаками. Цю приваду можна виготовити відразу на березі, просто нарізавши дерен і кинувши в місце лову, але краще, якщо вона буде підготовлена. На березі, швидше за все, мало буде черв'яків і привада буде лише діяти тим, що давати запах землі, це не зовсім те. Також така привада виготовляє по-іншому. Нарізають дерен товщиною 7-10 сантиметрів і кладуть в ящик, який можна щільно закривати. Зверху на дерен насипають черв'яків і залишають на 1-2 дні. Черв'яки за цей час сховаються в землю і ретельно її проточат, одночасно додадуть запах землі. А через два дні, землю можна легко закидати у воду і це стане відмінною привадой для риби. Запах черв'яків, і землі, як ні що краще приваблює багатьох риб.
  3. Коржі з глиною. Знову беремо глину і замішуємо тісто, але поміщаються всередину вже не черв'яки, а інші живі організми. Це можуть бути коники, мотиль, опариш, морми, бабки, щурики, короїди та інші комахи. Такі коржі будуть хорошим способом залучити рибу. В іншому способі закидання, те ж саме, що і при першому способі.
  4. Порубані черв'яки. Якщо місце лову має тверде дно і тихе протягом, тоді можна просто накидати в місце лову черв'яків. А щоб вони не ховалися в дно і не розповзалися від місця лову, черв'яки потрібно порізати на шматочки. Ця привада дуже приваблива і апетитна, але тут головне не перестаратися, щоб не нагодувати рибу їй самій.
  5. Привада з трав. Цю приваду давно вже розучилися робити, але вона є дуже ефективною. Швидше за все, все забулося через складність приготування. А вся складність під час та сили, які варто докласти трохи. Для привади з трав, збираються трави під час або до їх цвітіння. Трави наступні: манник, осока, жовтець, рогіз, сусак, гірчак, очерет, єжеголовник. Все це можна знайти біля берегів водойм, річок та на полях. Коли все зібрано, потрібно ретельно пров'ялити і зробити пучки (діаметром 15-20 сантиметрів). Ці пучки і будуть привадой. Працює ця привада наступним чином. Ці пучки затоплюються в місцях лову на глибині 1 метр за допомогою вантажів. Краще, якщо місце буде сонячне, мати піщане або глиниста дно, а також мати поруч рослинність або бути недалеко від берега. Коли все затоплено, через тиждень, трохи раніше, в пучках починають розвиватися мікроорганізми, причому у великих кількостях. Це і жгутиви, і інфузорії, ракоподібні і коловертки, хірономіди і олігохети. Цей старий спосіб хоч і вимагає певної віддачі, але досить ефективний, скористатися ним коштує, наші предки завжди користувалися цією привадой. А забулася вона, швидше за все, від ліні, приділяти час, так і трави ми давно вже розучилися розуміти і знати, прикро... Давайте почнемо знову згадувати наші корені і наближатися до природи, від якої ми всі пішли.

Техніка приваживания Редагувати

Техніка приваживания

Техніка приваживания

Вибравши місце для лову і приготувавши рибі ласу приваду, треба ще зуміти її правильно подати. Ось декілька порад:
  • По-перше, не економте приваду, особливо на великих багатих рибою водоймах. Повірте, перегодувати рибу неможливо. До того ж велика частина вашої привади дістанеться дрібниці, яка підійде вже через 15-20 хвилин. Звичайна доза привади — 5-10 кг в день, а то і більше. Звичайно ж, якщо мова йде про лові карася у невеликому ставку чи плотви у малій річці, дозу привади можна зменшити вдвічі — втричі, але ще раз повторюся: на великих водоймах економити не варто. А якщо ловити належить на протязі, то кількість привади треба навпаки збільшити, враховуючи швидку її размываемость струменем.
  • Приваживать вибране місце треба заздалегідь, мінімум за день, а краще два-три дні до початку лову. Годують зазвичай два — три рази в день, вранці і ввечері. Перший раз — ударна доза, далі — полдозы, а в останній раз — чверть. І чверть цю потрібно висипати з вечора, якщо будете ловити на світанку. Якщо не маєте часом, для того щоб зробити все по науці, можна поєднувати приваживание з ловом. Припустимо, у вас в розпорядженні вечір п'ятниці, вся субота і ранок неділі — типова ситуація рибальського уїк-енду. У цьому випадку, вибравши місце лову, на ніч рясно його приваживаете, вранці — підгодовуєте (вже не привадой, а саме підгодовуванням), причому ударною дозою — 5-8 кульок розміром з кулак — і ловіть до вечора. Ввечері знову привада — половина першої дози. Вранці — повторюємо прикормку, увечері — знову приваду. Останнім ранок позбавляємося від залишків привади і підгодовуємо вже безпосередньо в процесі лову. Така техніка економить час і дає найкращі результати.
  • Оскільки основне завдання не нагодувати весь водоймище, а залучити рибу до обраного вами місця, зона приваживания повинна бути досить вузькою. Розміри і форма залежать від способу лову. Якщо ловити ви будете донками, погодьтеся, потрапити на майданчик розміром метр на метр з відстані 30-40 м вдасться не кожному. А якщо ловіть на «гумку», годувати доведеться уздовж зони розташування гачків, на відрізку довжиною в 5, а то і 10 м. Ну, а вже якщо мова йде про поплавковою вудки, то чим більш точно і купчасто ви покладете приваду, тим сильніше сконцентрируете рибу і краще буде ловля.
  • Звичайно ж, не треба все сприймати буквально і сипати приваду купою. Найчастіше середній розмір зони підгодовування при ловлі вудкою у водоймах без течії приблизно метр на метр, для донок — 5х5, максимум 5х10 м, причому бажано, щоб зона приваживания була витягнута уздовж брівки. Приваду на вибраному майданчику намагайтеся розподілити більш-менш рівномірно. А для залучення риби з більшої відстані, розкидайте в різні боки навколо приваженного місця кілька жмень привади, причому не кидайте віялом, а розбіжними променями, щоб по можливості утворилися на дні водойми ланцюжка і доріжки з ласих зерен. Вони-то і приведуть рибу на вашу приваду.
  • На зарослих водоймах з мулистим дном спочатку треба підготувати хороший стартовий майданчик, а вже потім приваживать. Вибравши місце постарайтеся очистити його від зайвих водоростей, засипати тонким шаром піску чи глини і вже потім прикормлювати або приваживать.
  • Приваживать на великій відстані від берега зручніше всього, звичайно ж, з човни. А якщо немає такої можливості, доведеться застосувати спеціальну рогатку або ракетку-ложку, або прикормочну трубку. Правда, в цьому випадку точність приваживания істотно знижується, а значить і результати не ті. Приваженное з човна місце позначте невеликим буйком — легше буде відшукати потрібну ділянку, так і для закидання — точний орієнтир.

См. також Редагувати

Випадкова вікі