FANDOM

Піскар.jpg

Піскар (лат. Gobio gobio) — представник роду пічкурів сімейства коропових.

Опис Редагувати

Піскар має витягнуте, веретеноподібне тіло, що покрите щодо великою лускою. Рот нижній, у кутах його є по одному вусику. Чоло широке, очі поставлені високо. Спина зеленувато-бурого кольору, боки й черевце жовтувато-білі. Чорні плями розкидані по всьому тілу. З боків вони зливаються в смужку. Спинний і хвостовий плавці сірі з темними рисками й плямами, грудні й черевні — блідо-жовті.

Піскарі живуть у більших і малих ріках і навіть у проточних озерах. Місця їхнього перебування характерні наявністю піщаних або піщано-галькових ґрунтів і чистої води, але занадто швидких рік і струмків з холодною водою піскар уникає. В озерах рыбыпридерживаются піщаних мілин, а також піщаних і кам'янистих берегів, які не надто густо заростають підводною рослинністю. У ріках протягом весни й літа піскарі тримаються на перекатах. З настанням холодів вони перекочовують у більше глибокі місця з піщаним ґрунтом.

На нерест піскарі з озер ідуть у річки. Ікру вони відкладають як на піщаних перекатах, так і на рослинність, а у водосховищах Криму навіть на каменях біля гребель. У зв'язку з порционностью ікрометання строки їхні розмноження тривають біля двох місяців — з кінця квітня до червня. Ікра дрібна. У верхньому плині Дністра плідність піскарів коливається в межах 1,1-5,4 тис. ікринок. Ростуть піскарі повільно. Довжина тіла найбільш великого піскаря, як правило, не перевищує 14-15 див і дуже рідко можна знайти піскаря довжиною 20 див.

Харчуються піскарі донними організмами. Наприклад, на середній течії Дніпра в їх їжі переважали личинки комах (комарів, поденщин). Вони можуть поїдати дрібних рачків, хробаків, а також рослинність. Пічкурами харчуються багато хижих риб, у зв'язку з чим їх уживають для наживки при лові хижих риб.

Піскарі поширені в прісних водах Європи і Азії. У СНД мешкають на всій території. На Україні зустрічаються в басейнах усіх річок, рідше — в гірських струмках з холодною водою і в сильно забруднених водоймах.

ПОР Риби
Вугор європейськийГоловеньДніпровська марена‎ЄлецьЖерехКарасьКерченський оселедець‎КлепецьКороп •‎ КраснопіркаЛіньЛящМиньОкуньПіскарПлоскирка‎СазанСеврюгаСтерлядьТовстолобикУклейкаФорельЧехоняШпрот європейськийЩукаЯзь

Випадкова вікі