FANDOM

Осіння риболовля приємна і легка, і багато переваг в ній є для рибалки. У кожному риболовецькому сезоні таяться свої особливі задоволення. Помиляються ті недосвідчених рибалок, які думають, що осінь для риболовлі – безперспективний час затишшя. Риба восени клює, звичайно, не та, що влітку, і тактика рибної ловлі стає своєрідною. Але зате саме осіння рибалка може порадувати рекордними за розміром і вагою лящами, прекрасними судаками і чудовими окунями. Восени, як правило, змінюється характер клювання багатьох риб – цьому сприяють короткий день, прохолодне повітря і низька температура води у водоймах. Рибалка восени – це зовсім інша, порівняно з літнім, тактика ловлі риби. Наприклад, підгодовування в осінній сезон повністю втрачає свою ефективність – риба плаває по всій водоймі в пошуках корму, а тому подманить її до місця лову вкрай складно. Облавливать восени слід різні місця, а насадкам варто приділити особливу увагу – восени насадки повинні мати тваринне походження.

Осінні місяці Редагувати

Рибалка восени.jpg

Рибалка восени

Риболовля у вересні Редагувати

Ось і настала довгоочікувана пора — осінь. На рибалку (восени) всі одягаються вже тепліше, адже Ви знаєте, що біля води вже прохолодно, а тим більше коли вітряно і похмуро. Але іноді буває вранці досить свіжо. В цей час, тобто на початку осені, вся риба йде на глибину. Для всіх рибалка восени, це піймання щуки, тому що у вересні починається її жор. У уловлювачів на спінінг має додатися сил, щоб продуктивно ходити на риболовлю.

Ви повинні знати, що восени щука відмінно бере на живця і блешню. Відома хижачка досить добре ловиться на будь-яку живність. На початку осені ловити її тільки в задоволення для себе.

Якщо ловите на глибині, то запам'ятайте, що найкращий спосіб ловити щуку — це вертикальні блесненья. Дана принада іноді здатна ловити не тільки щуку, але і судака.

Рибалка в жовтні Редагувати

Ось вже опало все листя на деревах. Всі водяні рослини завмирають, адже немає для них умов (дуже холодно). Починається сльота, яка змінюється з заморозками. Стає набагато гірше ловити рибу. Хоча спінінгісти продовжують ловити рибу, бо ще не закінчився жор щуки.

На жаль, риболовля восени відбувається на великій глибині і тільки блешнею. Всі досвідчені рибалки знають, що під час заморозків дуже важко ловити за допомогою спінінга, тому що кільця покриваються льодом, а волосінь на котушці змерзається. Саме тому використовуйте спінінг і його снасті як доріжки, а також можна використовувати жерлиц і гуртки. Для того, щоб рибалка восени в такий період краще всього використовуйте поплавкову вудку, вертикальним блеснением і тільки на живця. У цей період (у жовтні) добре «жирує» окунь. Його досить легко ловити в цей час. Наприклад, на мормишку, на кружки, на хробака або на малька. З допомогою поплавковою вудки легко ловити густеру, плотву і так далі. А от якщо в проводку, то єлець. Також, на мотиля і хробака добре ловити, але тільки в гарну погоду, йоржа, сріблястого карася, трохи менше ловиться язь і головень. На риболовлі восени, дуже рідко можна зловити на донну вудку таку рибу. В кінці місяця продовжать добре ловиться минь, а ось в язь — це рідкість (в такий час). В цей час вже з'являється лід. Найкраще буде, якщо Ви будете рибалити тільки на тихих річках і озерах. Найкраще ловити рибу на невеликих лісових озерах.

Рибалка в листопаді Редагувати

Настає зима. Досить часто в листопаді йде сніг або тривалі дощі. Тепер, риболовля восени особливо не приваблює. Адже всі знають, що починаються стійкі морози. З'являється лід на всіх водоймах. Краще всього під час першого льоду не ризикувати. В такий час крига ще не стійкий. Саме тому небажано йти на рибалку, тому що величезний ризик. Найкраще виходити на лід при 6 сантиметрів товщини льоду. Для того, щоб дізнатися товщину візьміть невеликий прутик з сучком. Даний сучок зачепіть за лід. У свою чергу на прутику зробіть позначку. Після цього заміряйте відстань від сучка до замітки на прутику. Це і буде позначати товщину льоду. Дуже важливо запам'ятати, що білий лід не такий міцний, як чорний. Напевно. Ви знаєте, що риба під час першого льоду намагається збиратися на мілководді, де є кромка трави. У листопаді, це найкраще місце для риболовлі. Але будьте обачні, адже риболовля восени в таких місцях небезпечна. Добре буде, якщо Ви будете на чистому льоду біля трави. Але запам'ятайте, що велика риба полохлива Вас може побачити з відстані 4 метри, тому буде уникати дивне місце. Тому використовуйте для затемнення льоду. Таким чином риба буде відчувати себе в безпеці. Використовуйте тільки яскраві блешні. Під час вертикального блеснения використовуйте вузькі і довгі блешні, які оснащені замаскованим трійником. Після того, як почнеться льодостав риба починає ловитися на протязі всього дня. Рибалка в листопаді — річ цікава та загадкова, рекомендуюю ознайомитися більш докладно з тим, хто і на що клює в листопаді і взагалі, кого ловити в цей час року. Найвдаліше рибалка восени виходить в похмуру, порівняно теплу, а також тиху погоду.

Прикормки для риболовлі восени Редагувати

З саморобних прикормок для риболовлі восени хороші суміші сухарів з толокном з добавкою солі, цукру і піску чи землі в якості розріджувача. Замість ароматизаторів краще додавати мотиля або опариша. Дуже важлива консистенція прикормки для риболовлі восени. Здавалося б, опущений на дно шар з підгодовування так чи інакше просочиться водою і розвалиться. Але це не так. Помічено, що в холодній воді краще, якщо куля швидко розпадається і «каламутить». Під час лову на течії доцільно використовувати стаціонарні годівниці, для того щоб прикормка повільно вимивалася.

Вкрай важливою стає тактика користування підгодовуванням на осінній рибалці. При невисокій активності риби кількість прикормки і частота підкидання повинні бути невеликими. На рибалку восени вистачає півкілограма прикормки, причому це кількість краще підкидати дуже малими дозами протягом першої години лову. Додаткове догодовування доцільно тільки після явного стихання клювання. Якщо в якості прикормки використовується мотиль, то на рибалку знадобиться не більше 100-200 р.

З наближенням зими ловля перетворюється у полювання за кожною рибою. В більшості випадків ні рослинні прикормки, ні рослинні приманки не викликають інтересу у великої риби. Навіть уклейка поступово перестає реагувати на сухарі, і роздратувати її можна тільки «чистим» мотилем.

Дуже важливим в даних умовах стає вибір наживки, оскільки такі приманки, як перловка, «базікало» або консервована кукурудза, перестають цікавити рибу. Коли традиційні наживки не приносять успіху, доводиться пробувати такі наживки для риболовлі, які мало хто використовує влітку або навесні. Але спочатку про випробуваних приманках.

Приманки для ловлі восени Редагувати

Традиційні приманки восени не виправдовують очікування рибалок, тому слід переходити на спеціалізовані наживки. Наприклад, можна використовувати мотиля. Що стосується опариша, то в осінній період слід вибирати дрібних личинок, які треба насаджувати на гачок по одній. Іноді в розглянуте нами час року хороший результат дає личинка, яка вже починає окукліваться.

До кінця осені непоганим рішенням буде застосування личинок вислокрылки звичайної (каракатиця). Коли закінчується бабине літо слід зайнятися заготовлением реп'яха. Непоганими результатами відрізняється використання репейной молі, яка ідеально виправдовує себе при лові уклейки, знаходиться на досить великій глибині. Також можна відзначити таку чисто осінню наживку, як короїд, якого дуже поважає риба.

Щодо штучних приманок можна виділити колебалки, які добре підходять для лову окуня і щуки. Якщо використовувати класичні вертушки, то варто віддати перевагу Mepps і Blue Fox. Ближче до кінця осені бажано перейти на приманки більш значних розмірів, так як риба від'їдається перед зимою і тому на дрібні приманки не реагує. У цьому випадку можна звернути увагу на так званий джеркбейт – це приманка, яка набирає все більшу популярність. При цьому треба мати на увазі, що вона відрізняється об'ємністю і вагою, тому вам знадобиться вудилище достатньої потужності і мультиплікатор.

Пошук риби восени Редагувати

Файл:Стоянки риби восени.jpg
Восени риба переміщається в місця, які відрізняються великою кількістю пониклих водоростей, де знаходяться водяні комахи і личинки, які втратили укриття в цей час року. На початку осені поки ще залишаються зеленими підводні зарості, то на кордоні очерету можна виявити голодну щуку.

Дещо пізніше, коли дрібні види риби переміщуються на глибину і, відповідно, за нею рухається щука, можна спробувати відшукати бровки або височини на дні, які характеризують стоянки хижачки. Якщо напрямком вашої риболовлі є судаки або мині, то варто їх шукати в ямах або на глибині, обумовленої закоряженностью.

Восени завжди буває період, коли теплі дні знову нас радують. У цьому біла риба переміщується ближче до краю берега, сподіваючись поживитися водяними комахами або личинками, які мешкають в коряжнику або на водоростях. З пониженням температури водорості починають відмирати і місця стоянок риби змінюються. Риби утворюють зграї і йдуть на глибину.

Ловля коропа восени у більшості карпятників не викликає особливого ентузіазму і в цьому немає нічого дивного (риба клює мало, дощ, заморозки). Але, нехай це прозвучить дивно, риболовля восени стійкого карпятнику дає непогані шанси принести додому черговий великий трофей.

Оскільки карпо, скотившись в зимувальної ями, звідти не вийде до настання весняного тепла, рибалці залишається знайти у водоймі, де ловиться влітку короп, глибокі ями. Гарантовано риба там буде. Крім того шанси на те, що великий екземпляр візьме занедбану приманку – 80%! Великі особини не дозволять дрібним першими з'їсти здобич!

Вирушаючи на ужение карпа, подбайте про принадах. Бажано для цієї мети брати свіже м'ясо раку, дощових черв'яків (великих), бойли або хлібні приманки. Що стосується ліски, то вона по можливості повинна вибиратися флюорокарбоновой, а гачки повинні бути гострими.

Ловля щуки восени Редагувати

До осені у щук (як у молодих, так і у дорослих особин) настає період самого інтенсивного і тривалого жора. Протягом цього часу (вересень-жовтень) щуку можна з величезним успіхом ловити в будь-якому місці, будь-яким способом і на будь-які приманки. Ловля щуки восени характеризується тим, що риба з однаковою жадібністю буде вистачати маленьких виброхвостов і важкі великі коливні блешні. При цьому особливої ролі не зіграють ні глибина, на якій ви будете вести приманку, ні темп самої проводки. Але досвідчені рибалки, для яких рибалка восени стала незмінним дозвіллям, знають, що в будь-якому водоймі все-таки існують свої особливі негласні правила: де-то найефективнішим і уловистим стає воблер, а десь ужение щуки краще проводити на так звану «вертушку». Крім цього кожен спінінгіст у своєму арсеналі має улюблені приманки, яким він надає перевагу при кожному зручному випадку. Тому, розмірковуючи на тему «ловля щуки восени», неможливо дати якихось чітких рекомендацій щодо того, коли і де краще всього застосовувати певні приманки, ну, мабуть, крім однієї. Ужение щуки на живця у середині осені не особливо вигідно, оскільки його зловити досить таки непросто, а крім цього рибки в холодній воді з-за своєї пасивності практично нерухомі на гачку. На завершення скажемо наступне. Восени щука в певних місцях не варто, отже, скориставшись блешнею, рибалка встигне обловити велику площу водойми і зловити пару-трійку великих щук. Щоб детальніше дізнатися про лов щуки восени, раджу прочитати статтю ловля щуки на спінінг.

Ловля судака восени Редагувати

Поведінка судака відрізняється від інших хижаків тим, що в світлий час він тримається глибини, а в темний – виходить полювати на мілину. Із-за вузького будови тіла судак воліє полювати на вузьких рибок з прогонистым тілом. Відповідною конструкцією володіє і потенційно уловистий воблер на судака. Краща проводка при лові судака на воблер – горизонтальна, рівномірна або з невеликими прискореннями.

Приманки для лову судака восени:

  • Восени зграї судака годуються в районі глибинних брівок. Для лову в цей період потрібні тонуть або нейтральні воблери.
  • Потопаючий воблер «Magnum» (Rapala) дозволяє успішно ловити хижака на глибині від 2,7 м до 7,5 м. Після закидання йому дають можливість опуститися на дно, а після підмативають на підйом. Під час коротких пауз воблер змушують планувати вниз.
  • При лові судака на нейтральний, глибоко занурюється воблер (наприклад, X-Rap Magnum, Rapala) радимо виконувати повільну проводку з короткими ривками під час зупинок заради імпульсивних рухів приманки.
  • На твістери і віброхвости ловлять на глибинних брівках, в місцях, де є затоплений коряжник.

Ловля окуня восени Редагувати

Восени окунь відмінно ловиться в озерах, як тільки впала трава і вода стала прозорішою. З похолоданням, він розбивається на більш дрібні зграйки і йде з мілин в бік коряжников і обривів. Клювання окуня практично повністю припиняється у листопаді.

Кращі приманки для окуня восени:

  • Твістер довжиною від 2,5 до 5 див. Важливо, щоб він працював навіть при самій повільній проводці і при падінні. Монтується на джиг-голівці або офсетному гачку. Колір першорядного значення не має. Проводка – дуже повільна (волочіння по дну), розмашиста «сходинка»
  • Твиччинговые воблери довжиною 4-7 див. Проводка – ривкова. Добре працює на неглибоких місцях, коли окунь слабо активний.
  • Поппер. Не забувайте про нього. Окунь відмінно ловиться на поппери до самого льодоставу. Головне підібрати колір і проводку.
  • Пасивні м'які приманки. Паралоновая рибка, хробак і т. д.
  • Виброхвост довжиною від 2,5 до 5 см на невеликий джиг-голівці.

Випадкова вікі