FANDOM

Лютий — саме глухе час для риболовлі. Часто його називають "мертвим сезоном" за аналогією з відомим фільмом про шпигунів. Рибна різноманітність у водоймах зводиться до необхідного мінімуму. Теплолюбні карась, угри, лин вже давно зарилися в мул і сплять до настання весни, соми та коропи заповнили ями на дні і завмерли, немов загіпнотизовані. Інші (щука, окунь, плотва, йорж, краснопірка, піскар, лящ, судак) хоч і не впадають в анабіоз, але ведуть себе сонно, рухаються як в сповільненій зйомці. Апетит у них слабкий. Та ще й у лютому починається активне гниття водоростей, і якщо водойма міцно прикритий крижаним панциром, то рибі доводиться зовсім тяжко і навіть може початися замор від нестачі кисню.

Ловля риби у лютому Редагувати

"В лютому" у воді зазвичай відбувається гниття рослин, оскільки лунки замерзають, і кисень і сонячне світло не проходять під товщу льоду. У результаті багато мешканці дна просто гинуть. В таких умовах улов навряд чи буде великим. Щоб перевірити, розпочався мор у водоймі, зверніть увагу на лунки — якщо вони заповнені водяними комахами, "рибалка в лютому" навряд чи буде успішною. Ще ознаки — якщо Ви ловите на живця, принада незабаром гине, оскільки задихається на дні, а блешня стає тьмяною. Навіть у тому випадку, якщо життя у водоймищі під льодом триває, її не можна назвати активною. Тому не чекайте великого розмаїття улову. Лютий — місяць йоржа, саме він найчастіше попадається на гачок в цей час. Йорж відмінно ловиться на мотиля, гнойового хробака, можна використовувати в якості приманки личинки реп'яха. Ловля йоржа відбувається зимовою вудкою на мормишку. Якщо у Вас немає насадки, йоржа можна ловити і на голу мормишку чорного кольору, в цьому випадку вона повинна весь час перебувати в русі, щоб привернути увагу риби.

Ловля риби в лютому.jpg

Ловля риби в лютому

Підсікти великого йоржа не становить праці, зате якщо на Ваш гачок претендує дрібна риба, Вам доведеться набратися терпіння і покірно чекати, поки йорж награється з приманкою і заглотить її повністю. У водоймах з знижується рівнем води на блешню йде судак. Разом з судаком частіше починає потрапляти великий окунь. У відлигу на глибоких місцях на блешню і на живця клює щука. Поліпшується ужение окуня на блешню, звичайно на дрібних місцях (1 -1,5 м). Починаючи з третьої декади, посилюється клювання єльця на поплавкові вудки і на мормишку. На рибалці в лютому спостерігається масовий підхід плотви, яльця, підлящика до гирл річок, що впадають у великі водойми з поступово знижується рівнем води. Цю рибу доцільно ловити біля берегів поплавковіми вудками і на мормишку. До кінця місяця при сприятливій стійкої погоди на великих водоймах починається предвесеннее пересування косяків ляща і судака. Як і в січні, успіх вудіння в лютому багато в чому залежить від метеорологічних умов і вибору місця. Відзначено, що плотва непогано клює при снігопадах з хуртовинами; миня краще ловити в темні ночі. Як і в січні, результативніше ловля на маленьку блешню — дробинку.

І ще одна порада від рибалок. Не просиживайте цілий день біля однієї лунки. Зробили лунку — обловите її маленької блешнею. Потім — блешнею. Якщо клювання немає, сміливо переходьте на інше місце.

Прикмети погоди у лютому Редагувати

Якщо птахи сидять на верхівках дерев — чекай холодів; якщо сидять на нижніх гілках — до тепла. Рано заспівали півні — до тепла. Собаки катаються — до снігу, а то й до хурделиці. Але якщо протягом 2-3 доби ви спостерігали тиху, безвітряну погоду без снігопадів і хуртовин з помірними морозами не більше 10 С°, якщо при тривалих відлигах не було опадів, якщо вдень тепліше, ніж вночі, — поспішайте на риболовлю: риба буде клювати. Якщо погода різко змінюється, атмосферний тиск "стрибає" більш ніж на 5 мм ртутного стовпа за день чи ніч, а за добу — більш ніж на 10 мм, якщо прийшли "магнітні бурі"; якщо одночасно посилюється мороз та вітер, змінюється напрямок вітру, — краще бути вдома: риба або зовсім клювати не буде, або буде клювати дуже неохоче.

Ви знаєте, що риба в річці і озері не розподілена рівномірно по водоймищу, а селиться на тривалий термін, якщо не завадять промисловики з неводами та іншими снастями "на столах" (підводних височинах), на "ночвах" (зниженнях), зимувальних ямах... Словом, там, де сприятливий кисневий режим, поруч багаті їжею пасовища (адже риба-то млява, плавати далеко не може) і недалеко — риб'ячі стежки.

В "мертвий" сезон ловляться окунь, плотва, краснопірка, йорж, підлящик, щука, минь. Рідше — судак, язь, головень. Можна пополювати на миня. У цього підводного тяганини весільні клопоти (нерест) закінчилися в січні. Він перехворів, відпочив від них, а тепер можна і пожировать. У лютому, з настанням ночі, він виходить з нір і йде в берег, злодійкувато озираючись і підбираючи все їстівне. Запропонуйте йому мотирку (різновид жерлици), наживленную купкою черв'яків, шматочками плотви та іншої білої риби (обов'язково з шкірою). Цікава ловля миня на мормишку. На неї ловлять в кінці лютого — березні. Мормишку рекомендую велику, а волосінь 0,4 мм, т. к. минь завзято пручається.

См. також Редагувати

Випадкова вікі