FANDOM

Рибалка навесні цікава тим, що вся риба починає активно переміщатися в пошуках корму, залишати місця своєї зимівлі, ось тут саме час переходити на нові снасті. Як тільки з водойм почне потихеньку сходити лід, можна вже починати готуватися до весняної риболовлі. Однак варто враховувати, що ранньою весною риба сама по собі дуже обережна, і ловити краще з-за укриттів, закидаючи ближче до старої водної рослинності або затопленого чагарнику. Правда, різна риба в цей період веде себе по-різному, але цим, як раз і захоплююча риболовля навесні.

Загальна інформація Редагувати

Рибалка навесні

Рибалка навесні

Рибалка навесні на щуку, судака або окуня по останньому льоду мабуть сама азартна риболовля за весь рік, але навіть якщо лід зійшов — не варто зневірятися, т. к. старанна рибак без улову не залишиться.

Для цього потрібно, як це ні забавно, частіше і довше рибалити, стежити за погодою, зокрема за атмосферним тиском. Приманки використовувати менших розмірів, максимально зменшити швидкість проводки (якщо мова йде про риболовлю на спінінг), в загальному рибалити "обережно", оскільки риба ще здебільшого млява з-за холодної води.

В ясну сонячну весняну погоду варто спробувати риболовлю на мілководді. Яскраве сонце швидко нагріває воду на мілководді, і це дуже приваблює рибу і збільшує її активність.

Рибалка в березні Редагувати

Рибалка в березні характеризується весняним пожвавленням водойм, якщо весна тепла, то хороший клювання хижака і білої риби починається з надходженням талої води під лід. В березні йде нерест щуки, починається нерест окуня і жереха, що триває до кінця квітня. З другої половини березня в Краснодарському краї вже успішно ловлять поплавочными вудками сазана, вусаня, тарань, підлящика, плотву і коропа.

У середній смузі Росії країни наступають теплі сонячні дні після нічних і ранкових морозцев і прозорий, добре тримає наст. Під снігом дзюрчать перші весняні струмочки, які розмивають лід біля берегів і несуть у водойми збагачену киснем воду. Зазвичай у другій половині березня під впливом сонячних променів і нічних туманів швидко тане сніг. Шумлять лісові струмки, невеликі річечки і, вливаючись у водойми, утворюють великі ополонки. До таких місць спрямовуються маси всякої риби, яку успішно ловлять поплавочными вудками на мормишку і дрібні блешні як з льоду, так і по відкритій воді.

Рибалка в квітні Редагувати

Рибалка в квітні дуже захоплюючий процес як для початківців, так і для досвідчених рибалок, але вимагає особливої обережності при виході на лід, пересуванню, і повернення на берег. Лід під дією сонячних променів і туманів стає рихлим і неміцним, при цьому біля берегів лід тане швидше. Квітень саме час для риболовлі в проводку, т. к. біла риба перед нерестом починає активно харчуватися, а слідом за нею виходить хижа риба. Більшість річок середньої смуги Росії звільняються від льоду, проте в першій половині квітня, а іноді й пізніше на деяких озерах й великих водоймах ще можна ловити з льоду. Триває нічна рибалка на миня, в основному біля берегів. Клювання щуки на живця і блешню поступово стихає. До останніх днів стояння льоду на блешню добре бере судак, переважно на глибині 4 — 6 м, краще в ранкові та вечірні години. Часто разом з судаком попадається великий окунь, а середній і дрібний окунь тримається на малих глибинах (близько 1м) біля трави і бере на дрібні блешні з наживкою.

Рибалка в травні Редагувати

Цього місяця закінчуються весняні паводки, а у деяких риб завершується нерестовий період. Але на деяких водоймах раніше діють заборони та обмеження на вилов.

У травні добре клює плотва, минь, карпо, язь і краснопірка, а в другій половині місяця починає клювати лящ. До кінця місяця вечорами і в нічні години ловиться сом. Його можна ловити на гуртки або спінінгові снасті. Також гуртки дають хороший результат при лові щуки.

Снасті для весняної ловлі Редагувати

Якщо у риби розпочався весняний хід і активний переднерестовий жор, то ловити її можна на багато снасті, такі як спінінг, донна і поплавкові вудки. Найбільш часто застосовують поплавочные вудки, на неї можна ловити з ранньої весни і до глибокої пізньої осені. Але не варто ловити на великий гачок і товсту волосінь, все повинно бути в міру. Товста волосінь не буде відлякувати хижака, тому що буде прийматися за стебла рослин і гілки, вона сильно парусит і від цього оснащення ставати менш стійкою. Але і тонку волосінь через ризик частих зачепів і обривів, з постійним перев'язуванням оснащення бажано не застосовувати. Найоптимальніша волосінь буде діаметром приблизно 0,12 мм, такої міцності вистачить, щоб витягти не тільки великого хижака, але навіть солідну корч.

Довжина повідця на риболовлі ранньою весною залежить від швидкості течії, ваги оснастки, виду лову і частоти клювання. Дотримуйтеся загальних правил, якщо обкусана наживка, а покльовки не було, зменште довжину повідця. Збільшуйте довжину, якщо при видимих поклевках не змогли підсікти. Довжина повідця варіюється від 5-20 див.

Поплавок вибираємо стійкий, хорошим буде каплеподібний з важким, довгим кілем. На них добре ловити на ставках, водосховищах, озерах, де стояча вода. При швидкому плині добре підійде поплавок вигляді кульки з наскрізним отвором, без кіля.

Наванта жень бажано підібрати за кольором дна водойми, де будете ловити хижака. Найбільш оптимальний варіант кріпити подпасок вагою від 0,05 до 0,5 гр. і грузило. Подпасок кріплять до основної волосіні за кріпленням повідка, а основна грузило вище на 10-40 см від гачка.

Вибір місця лову Редагувати

У початковий період ранньовесняної лову, коли ще не повністю знесло річковий лід, хороші точки знаходяться поблизу прибережних криниць, з яких сочиться джерельна вода. Також чудові ділянки для облова знаходяться в районі гирл струмків або невеликих річок, що впадають в материнську річку. У таких місцях звичайні невеликі п'ятаки відкритої води, які любить відвідувати різна риба. Але до самих берегів вона рідко підходить і відстоюється саме у країв льоду. Поплавковою вудкою облавливать подібні місця можна як з берегів, так і з міцного ще льоду, виконуючи закидання до самої льодової кромки. Часто річка звільняється від льодового покриву в першу чергу на мілководдях біля берегів, у льодові кромки нависає акурат над бровами, що йдуть на значні глибини. Це також гарні місця для лову, багато риби тут стоїть під самими крайками на своїх улюблених точках – на флангах. Але тут є один тонкий нюанс – в нижніх частинах бровок сильне весняне протягом може піднімати каламуть, і тоді майже вся риба буде знаходитися у верхній частині бровки, а то і стояти в півводи. Якщо льодові кромки знаходяться далеко від берега, то зазвичай досвідчені рибалки перебираються на лід і вже ловлять з нього, закидаючи оснастку до кромок. До речі, аналогічним чином виглядає більшість річок ранньою весною – половина відкрита, а половина ще під льодом. І тому рибалити можна лише з льоду. На таку риболовлю бажано виходити з надійним напарником. Не зайвою буде і пешня, вона допоможе обчислити безпечний шлях, що веде до відкритій воді.

На річках основний клювання білі триває приблизно два тижні після сходження основного льоду. У цей період грунт ще до кінця не відтанула і протягом ще не несе різну муть і тому багато риби йде вгору за течією великими зграями. Весняний теплий повітря скоро насичує холодну річкову воду киснем і у риби від надлишку кисню прокидається апетит. Але в цей час риба ще відвикла від зимового напівтемряви і всіляко намагається не виходити на ділянки з відкритою водою. А здебільшого пересувається під кромками льоду в берегових припаев. Тут же вона і відстоюється на кормных точках, де її успішно і ловлять. Особливо прив'язана різна бель до припаям ранньою весною, в сонячні дні на неглибоких місцях. Але варто землі трохи відтанути, і річка почне нести каламуть, що негативно позначається на клюванні. Риба часто просто забивається під берега, під тими ж льодовими припаями. Але якщо на річці є ділянки, де вода більш-менш чиста, то майже всі зграї риби підуть туди і клювати не перестануть. Особливо якщо вище за течією є великі лісові ділянки, то багато риби може переміститися туди – там грунт відтає повільніше і вода довго залишається досить чистою. Часто бель ранньою весною любить заходити в лісові притоки, нехай навіть і зовсім невеликі. Такі місця дуже перспективні для облова поплавковою вудкою.

Досить цікаві припав іноді зустрічаються на самому кінець періоду ранньовесняної лову. Більшу частину льоду давно вже віднесло течією, вода річки була дуже скаламученої, але вже починає потроху світлішати і очищатися, і риба знову рухається вгору проти течії. У цю пору ще зустрічаються окремі невеликі льодові припав, які продовжують міцно триматися за берег. Такі припав найчастіше зустрічаються за різкими поворотами річок, де протягом втрачає свою силу. І не дивлячись на те, що до цього часу риба вже повністю адаптувалася до нових умов відкритої води, але під припаями вона з великим задоволенням любить відстоюватися і відпочивати під час тривалих переходів і годуватися тут же. Ось тому поплавкові ловля з самим кромок льоду у подібних припаев може бути дуже здобиччю. Багато річкових припаев може залишатися і в інших місцях, наприклад, на річкових заплавах і затонах, де за льодовим кромок також можна вдало ловити.

Пошук риби навесніРедагувати

Місцева риба в такий час вибирає місця дрібніші. Якщо в озеро впадає невеличка річка, то озерні мешканці в більшості своїй будуть зосереджені саме в цьому місці. А ось у пониззі водосховищ, а також на глибоких ділянках водойм, практично не залишається риби.

На весняний хід риби впливає безліч факторів. Перший з них — погода. Вона надає прямий вплив на рівень води у водоймі, її прозорість. На силу паводку впливає обсяг снігу, що випав за зиму, а також залежить від температури повітря швидкість відтавання грунту. Найбільш вдалими будуть риболовлі в кінці березня — початку квітня, коли грунт ще не встигла розтанути і вода в річці чиста.

Температура води безпосередньо залежить від температури повітря. Найкращий кльов спостерігається в перші теплі і сонячні дні. Однак під час подальших похолодань покльовки стають менш активними. Цей фактор має вирішальне значення на водоймах зі стоячою водою. Вода в них характеризується постійною прозорістю, погіршується тільки влітку. Також такі водойми не піддаються паводків.

Весняна ловля риби Редагувати

Весняна рибалка на різні види риб має своєрідні особливості.

Ловля плотви навесні Редагувати

Однією з перших прокидається плотва. Ранньою весною її краще ловити з човна, сплавляючись по течії, на глибинах від півтора метрів і більше. Її можна брати нахлистом на мушок, які імітують червоних черв'яків, бокоплавов і личинки ручейников. А коли вода прогріється, то ловля риби добре проходить в затоках на мілководді. Вона там зазвичай збирається на нерест. Після нересту краще поміняти наживку на великі типи симуляторів, імаго комарів і чорних жуків.

Ловля краснопірки навесні Редагувати

Краснопірка менше пуглива, ніж плотва, і з нею рибалка навесні буде набагато цікавіше. Шукати її потрібно в тих же місцях, що і плотву, правда, краснопірка охочіше бере на муху. Ну, а якщо є бажання зловити великий екземпляр, то найкраще ловити на невеликий стример. Наживка – хвіст або крило з марабу різних кольорів. Розмір гачка не більше шостого номера. Щоправда, ловити потрібно після того, як закінчиться нерест, і де-небудь під заростями очерету.

Ловля ляща навесні Редагувати

З теплими, сонячними днями починає масово виходити з зимувальних ям лящ. З ям зимівлі він рухається до ділянок літньої годівлі. В цей час року лящ віддає перевагу мотиля. Цю насадку насаджують пучком. В якості весняної насадки на ляща можна також використовувати опариша. Лящ починає підходити ближче до берега тільки після повного сходу льоду. Для лову ляща в березні використовують зимову вудку з поплавцем або кивком.

Ловля карася навесні Редагувати

Карась ловиться приблизно в тих же місцях, що і плотва, краснопірка. Зазвичай на тих же глибинах в товщі води. Навесні бере практично на всі з поправкою на погоду. Пасивний карась починає прокидатися і переміщатися в пошуках корму. У березні риболовлю на карася краще проводити з допомогою блешні в півводи, і на дні. Привертає карася хробак.

Ловля окуня навесні Редагувати

Ловля окуня в березні може відбуватися майже під самим льодом, де є скупчення корми -малька. Клювання окуня навесні відбуваються енергійно. Саме в березні можна зловити окуня з вагою більше кілограма. Ловлять окуня в березні краще з допомогою маленької блешні або мальків в якості насадки. Для наживки можна також використовувати очей або нутрощі йоржа.

На таку наживку ловиться зазвичай дрібний окунь. Основною ознакою знаходження окуня служать зграйки мальків в певних місцях водойми.

Ловля голавля навесні Редагувати

Головень – це риба серйозна, сильна і досить напориста. І саме завдяки такій рибі весняна рибалка стає цілою подією. Якщо Вас цікавить класичний спосіб лову головня навесні, то він, загалом-то, мало чим відрізняється від риболовлі в літній час. Береться вудилище третього – четвертого класу і на маленьку суху мушку робляться точні кидки де-небудь на невеликому потічку. Правда, якщо почнуть потрапляти екземпляри від кілограма і вище, вудилище варто поміняти хоча б на шостий – сьомий клас. На самому початку весни головень добре бере на німфи з золотими або райдужними головками, на імітації чорних веснянок з гачком шостого – восьмого номера. А ось у самий розпал весни, коли жуки вже почнуть вилітати, місце швидко тоне підліска краще застосувати плаваючий. При цьому до повідця варто прив'язати імітацію великого жука, чорного або коричневого. Такою приманкою найкраще ловити в прибережних зонах, спокійно сплавляючись по течії на човні.

Ловля щуки навесні Редагувати

Навесні щука активно готується до нересту. Рибалки ловлять щуку і на блешню, і на малька. Особливо ефективною рибалка на щуку може бути з допомогою кружків або жерлиц. Ловлю щуки на гуртки в березні краще проводити в місцях, глибиною 0,5-1,5 м. Живець повинен знаходиться майже біля самого верху.

Ловля судака навесні Редагувати

Навесні стає активний і судак. Застосовують штучні приманки і живця. Живця використовують великого (наприклад, плотву). Коли лід вже досить відійде від берега, ловити судака можна на спінінг. В цей час судак добре бере на воблер або велику блешню, при цьому використовують сталевий повідець, т. к. на таку насадку іноді йде щука.

Рибалка в повінь Редагувати

Одним з важливих факторів, що впливають на хороший улов, є водопілля. Практично всі річки схильні до цього процесу.

Існує два види повеней:

  • Зимово-весняне водопілля в період інтенсивного танення снігу.
  • Осадове водопілля, яке відбувається в літній час, в результаті рясних і короткострокових опадів.

У першому випадку рибалка ділиться на два етапи: коли вода перебуває і коли спадає.

Рясне прибуття холодної талої води знижує активність риби, в результаті уповільнення обмінних процесів. Накопичилися за зиму частки ґрунту і різної суспензії разом з плином забивають зябра у риб, що істотно утруднює дихання. Рівень води підвищується, а активність риб знижується і може зійти нанівець.

Як тільки сніг відтане, вода спадає і поступово нагрівається сонцем, в результаті таких процесів рухливість і активність риб стрімко зростає.

Період дощового паводку – вдалий час для гарного улову. Звичайно, якщо дощі не несуть холодні води. Дощі підвищують рівень води, збагачують його киснем і змивають з прибережних зон безліч комах – все це сприяє активному клюванню. Рибалка в літнє повіддя, так само, як і в зимово-весняний, буде успішною в момент спаду води.

Прикормки і наживки Редагувати

Наловити багато риби ранньою весною під час її ходу можна без прикормки, але сподівається, що вам пощастить, не слід, бажано подбати про підгодовування, що набагато покращить шанси на ваш улов.

Основний склад прикормки повинен бути тваринного походження опариш, рубані черв'яки, мотиль. Якщо ловите в саджавці на тихій воді без течії, додайте до тваринної суміші панірувальні сухарі, кукурудзяну крупу або пластівців геркулеса.

При лові на течії склад прикормки той же, але потрібно додати зв'язувальні речовини. Для чистої води прикормку можна пов'язати глиною. При слабкій течії глину можна замінити землею. Не варто готувати прикормку, від якої буде сильний мутний стовп, риба йде від каламуті. Краще коли з грудки землі або глини поступово вимивається опариш, хробак або мотиль.

Якщо ловля проходить в каламутній воді і на течії, то вона відчуває її своїм нюхом і дотиком. Прикормку роблять з ароматними добавками, а також з яєчним порошком, толокном, сухим молоком, ці компоненти створюють мутний ефект.

На сильному плині і невеликій глибині можна застосувати стаціонарні годівниці, також хорошою їжею буде полбатона хліба, прив'язавши мотузку і закинувши його в місце лову. Але такий вид підгодовування дієвий при сильному плині і рибка повинна плисти по канавці русла.

См. також Редагувати

Випадкова вікі