FANDOM

Садок для риби — необхідна складова будь — риболовлі і краще подумати про збереження свіжої риби до початку риболовлі, щоб радість улову не перетворилася в розпач і розчарування при відсутності умов збереження свіжої риби протягом дня на риболовлі.

Види садков Редагувати

Садок

Садок

Садки для зберігання риби відрізняються за матеріалом сітки, за формою, ширині, загальною довжиною, кількістю кілець і відстані між ними, за розмірами чарунки сітки.

Для виготовлення опадів застосовуються металеві та синтетичні сітчасті полотна.

  • Металеві садки звичайно роблять невеликих розмірів, вони самі міцні, з них легко змивається слиз і мул, вони зручні при лові з човна. До того ж тільки такі садки рятують улов від гострих зубів норки або видри.
  • Садки з синтетичних сітчастих тканин мають різні форми, довжини, розміри комірок. В залежності від виробника і розмірів ціна коливається від 250 до 3500 рублів.

По формі кілець садки бувають круглі і прямокутні.

  • Круглі садки вважаються класичними й універсальними. Діаметр кільця зазвичай буває 35 см, а відстань між кільцями при установці — 30 див.
  • Садки прямокутної форми відносяться до розряду спортивних опадів. Основна перевага їх полягає в стійкості на дні, до того ж на малих глибинах вони дають рибі більше простору для переміщення.

Довжина опадів коливається від 40 см до 5 м.

  • Довгі моделі використовуються при лові на високих обривистих берегах, коли більша частина садка знаходиться в повітрі, але залишилася під водою частині рибі вистачає місця для збереження життєдіяльності.
  • Короткі садки використовуються при лові у самого урізу води, на швидкій течії, а також при лові з човна.

Розмір комірки є дуже важливим параметром опадів з синтетичних матеріалів. Занадто дрібна клітинка (менше 2 мм) погіршує доступ кисню, але захищає рибу від пошкоджень. У той же час сітки з осередком більше 8 мм не рекомендується використовувати для утримання таких видів риб, як карась, карпо і сазан. Ці риби здатні розрізати плавцем сітку і залишити садок.

Щодо застосування садки можна підрозділити на:

  • Садок для лову з човна з металевої сітки з досить пристойним обсягом. Пристрій таких опадів передбачає не тільки закриту кришку, ще й дно такої ж конструкції. Об'ємом садок може доходити до двадцяти літрів, що цілком достатньо для збереження в нього приблизно 10 кг живої риби. Цей садок дуже зручний при ловлі риби з човна, в особливості надувний. Садок рибальський прикріпивши до мотузки можна заглибити в найбільш холодні водні шари, які забезпечені киснем у спекотне літо.
  • Садок для рибної ловлі з берега, або якщо в розпорядженні у вас досить містка і стійка човен або катер, краще застосувати садки, які мають значну довжину і діаметр. Тому, чим більше зарослий чагарником і травою берег, і при цьому дрібніше прибережна зона, а також чим більше температура води, тим довше зобов'язаний бути садок. Це один-єдиний варіант зберегти улов до фіналу риболовлі.

Спортивні садки для риби Редагувати

Спортивні садки для зберігання риби відрізняються від аматорських версій декількома основними параметрами:

  • Вони виготовляються з сучасних поліестерових чи нейлонових матеріалів.
  • Оснащуються кріпленнями для стійки з регулюванням кута нахилу.
  • Відрізняються великою довжиною від 2 до 5 м.
  • Мають підвищену міцність для зберігання великої кількості риби.
  • Найчастіше робляться прямокутної форми (40×50 см).
  • Виділяються високою ціною 1500-4000 рублів.
  • Мають дуже дрібнозернисту мережу, щоб не поранити рибу.

Установка садка Редагувати

Основних завдань при установці садка для риби дві. Перша — встановити садок максимально зручно для проведення всіх маніпуляцій, пов'язаних з виведенням, зняттям з гачка і опусканням у нього риби. І друга — максимально зняти стресовий вплив на спійману рибу і зберегти її в цілості як можна довше. Обидві ці завдання частково взаємовиключні. Тобто, якщо горловина садка розташовується паралельно березі, а садок витягнуть в плавно понижающуюся глибину, то це ідеальне положення для риби. При опусканні риба, не торкаючись стінок садка, одразу потрапляє у воду. Життєвий простір при цьому у неї виходить теж максимальне. Однак це зовсім не зручно рибалці. Завжди доводиться нагинатися, засовувати руку по лікоть в садок, стежити за тим, щоб риба не вистрибнула і т. д. Навпаки, при встановленні довгого садка горловиною догори на високому березі рибалці досить просто розтиснути руку, і трофей сам впаде вниз без додаткових рухів.

Але риба при цьому пролетить кілька метрів у повітрі, подряпається, вдарившись кілька разів об стінки садка, і ще шлепнется з розмахом у воду. Життєвий об'єм при такій позиції буде ще до того ж у кілька разів менше. Це, звичайно, дві крайності. Садок для риби потрібно встановлювати якийсь компромісний положенні, забезпечуючи по можливості комфортні умови і рибі, і рибалці.

Крім збереження улову, садки можуть бути використані і в інших цілях. Встановивши горловину садка для риби паралельно урізу води на необхідній висоті, ви можете використовувати його верхнє кільце, як підставку для вудлища. Це особливо актуально при великій глибині під берегом, коли встановлення нормальних сошок утруднена. Також при матчевій ловлі можна покласти на горловину садка підсак, щоб він не валявся на траві чи піску і завжди був чистим і готовим до роботи.

Установка на мілководді Редагувати

Якщо глибина в місці установки садка менше максимального діаметра його кілець, подбайте про те, щоб садок не складався і не завалювався. Попвшая в складки риба напевно загине, отримавши стрес. Якщо частина садка лежить на березі, простежте, щоб вся мережа лежала під кутом до води і давала можливість рибі скочуватися, не затримуючись у ямках і горбах. Ще краще зайти у воду заздалегідь і натягнути кінець садка, прив'язавши його до кінця кілочка, вбитого в дно.

Установка на глибині Редагувати

Розправити садок для риби у всю довжину допоможе кінцевий важель, який при забросе потягне всю конструкцію у глибину. Горловину і верхню частину додатково розправить сам рибалка. Деякі садки відмовляються тонути, поки не намокнуть, потримайте їх у воді — кілька хвилин і проблема відпаде сама собою. Якщо і після цього садок залишиться "суспендером" — невеликий камінчик в кінцевій частині врятує ситуацію.

Установка на протязі Редагувати

Розташовуйте садок для риби паралельно течією річки. Риба, любляча в більшості випадків розташовуватися головою за течією, буде менше травмуватися і, отримавши більше життєвого простору, зможе переміщатися по більшій площі. Якщо в місці лову є підводна височина або мілину, помістіть кінець садка туди. Таким чином, ви отримаєте якусь точку опори і зафіксуєте його положення. В іншому випадку вся конструкція буде бовтатися на протязі, як пучок водоростей.

Вибір садка Редагувати

Вибір садка

Вибір садка

Саме вразливе місце опадів знаходиться в місцях обхвату кілець сіткою. Тут сітка найбільш швидко стирається. Причому, під час хорошої хвилі, та ще й на кам'янистому дні, фірмовий садок може самознищитися навіть за одну рибалку.

Проблема довговічності опадів для риби існує. Що б не мати головного болю з цього приводу в подальшому, можна звернути увагу на моделі садків, в яких сітка по кільцям захищена зверху додатковим обручем. Або ж вибрати більш простий садок і модернізувати його своїми руками подібним методом. Робиться це просто. За обручам сітку додатково накривають розрізаним навпіл полівінілхлоридним шлангом, який прихоплюється до обруча хомутиками.

Одним з істотних критеріїв для вибору садка є збереження запаху риби. В принципі залишковий запах буде терпимим явищем, якщо рибальські снасті зберігаються десь далеко від житла, — в сараї, гаражі... у друзів. Але якщо доводиться зберігати садок в квартирі, то виникають серйозні проблеми з запахом.

Найменше зберігає залишковий запах садок з ліски або прогумованої нитки. Та й риба плавиками про товсту монолеску чіпляється набагато менше.

До речі, одним із способів боротьби з запахом садка, є спосіб самоусунення від цієї боротьби, і віддача садка на автомийку, де його відмиють засобами для чищення автомобілів, що практично повністю видаляє запах.

Також при виборі садка варто звернути увагу на його сумісність з вже наявними рибальським обладнанням. Якщо у вас ще є шухляда, платформа, стійка то слід враховувати, як садок до них буде кріпитися, що б користуватися ним було максимально зручно.

Садок своїми руками Редагувати

Незважаючи на велику різноманітність риболовних опадів в магазинах, справжні любителі відпочинку з вудкою і ентузіасти часто самостійно виготовляють дану снасть.

Для виготовлення простого рибальського садка знадобляться:

  • Сітчастий мішок капронову
  • Металевий дріт
  • Мотузка

Спочатку береться сітчастий мішок, у якого розмір не перевищує 1х1 див. Він складе плетену основу снасті і істотно заощадить час, витрачений на роботу. Необхідно перевірити, щоб у ньому не було дірок, через які легко вибереться риба.

Розклавши сітку, необхідно зробити для садка горловину. Для цього береться металевий дріт, з якої виготовляється кільце, через який пропускається сітка. Подібні кільця рекомендується зробити кожні 25-30 см – виріб буде більш стійкий у воді. Щоб обруч надійно кріпився, його прив'язують капроновою ниткою – її вузли не зашкодять риб'ячу луску.

З допомогою капронової мотузки виготовляється ручка. Ось і все – саморобний садок для риби готовий до використання.

Використання садка Редагувати

Опускайте свою здобич плавно з руки в воду. Не кидайте її. Якщо ви рибалите на високому березі — нагніться по можливості нижче і скорочуйте відстань до води. Прослідкуйте, щоб на всьому протязі встановленого садка не зустрічалося гілок, каміння або інших травмуючих предметів.

Не викидайте вашу здобич у воду різко і грубо. Плавно складіть всі секції садка, залишивши лише останню, оту, що з рибою. Нагніться до води і, опустивши садок на половину діаметра від поверхні, плавно підніміть задню частину садка. Риба випливе сама.

Догляд за садками Редагувати

Краще всього, витягнувши садок з води, розкласти його на всю довжину і промити чистою водою зі шланга під тиском. Звичайно, на реальній риболовлі таке можливо не часто. Привезіть його додому і промийте відразу по приїзді. Не лінуйтеся. Чим швидше це зробити, тим краще. Після такої процедури розвісьте свій садок для риби сушитися на білизняний мотузці. Не використовуйте чистячі речовини, щоб видалити запах, — це зашкодить матеріалу садка і може викликати отруєння риби на будудей риболовлі. Так що тільки чиста вода і сонце.

См. також Редагувати

Випадкова вікі