FANDOM

Твичинг — це ловля з допомогою звичайного спінінга, при якій принада ведеться ривками. У перекладі з англійської "twitch" — судома, ривок. Тобто "твичинг" — це характерний спосіб проводки снасті, дослівно його можна перекласти як "сіпання", "просування ривками". В основному при твичинге використовуються різні воблери, а твичингуют зазвичай рухом кисті руки. Ловити цим способом можна як з човна так і з берега.

Особливості твичинга Редагувати

Твичинг

Твичинг

Даний тип проводки, найбільш повно розкриває можливості даного класу воблерів. Досягається це шляхом різних, як по силі, так по амплітуді періодичності, ривків вудилищем. Ривки можуть бути хаотичні або, навпаки суворо розмірені. У відповідності з цим, руху воблера у воді будуть абсолютно різними. В залежності від даної конкретної моделі, на цих самих ривках воблер може трохи подвиливать, т е. виявляється його власна гра, а може не робити ніяких побічних коливань.

Стандартне поведінку чисто рывкового воблера: польоти з боку в бік і трохи у вертикальній площині. Даний вид проводки здатний раззадоривать хижака, як голодного так і не дуже. Від того, як Ви зможете оволодіти цим типом проводки, яке розмаїття зможете їй надати, наскільки живий (натуральної) буде проводка, безпосередньо залежить розмір улову.

Якісна проводка твичингом досягається, коли спінінг спрямований вниз (рибалка стоїть у човні, або на який-небудь височини над водою).

Проводки розрізняються в залежності від об'єкта лову (в основному це окунь або щука). Пов'язано це з тим, що окунь любить високочастотні коливання, а щука низькочастотні.

Види твичинга Редагувати

Жорсткий монотонний твичинг Редагувати

Це основна зброя при полюванні на окуня. І не важливо, «котловий» це окунь, або навпаки, розрізнений і пасивний. Основний парадокс у тому, що жорсткий монотонний твичинг однаково гарний в обох випадках. Часто буває так, що чим пасивніші окунь, тим більш активним і жорстким повинен бути твичинг. Теорія справедлива і добре працює, як при лові на класичні окуневі минношки, так і при використанні так популярних воблерів класу «deep».

Як виконати таку проводку, і які «па» при цьому повинен виписувати воблер. Отже, закинули, вимотали утворилася слабину, і опустили спінінг до води. Волосінь «полусвободном» стані лежить на поверхні води. Далі, не обертаючи ручку котушки, робимо ривок спінінгом, створюючи ударну навантаження (а не протяжку). При цьому пальці другої руки тримають ручку котушки. За першим ривком слід безперервна серія, поки воблер не підійде до ніг. Вся проводка здійснюється тільки вудилищем, і тільки ударними навантаженнями. При цьому котушка нам потрібна тільки для вибору вільної волосіні. Нахилене до води вудлище повинно рухатися подібно до маятника з «робочим ходом» в середньому 40-60 див. Чим далі від вас знаходиться воблер, чим м'якше і растяжимее волосінь і чим упористее воблер, тим сильнішими повинні бути ривки. Середня швидкість проводки — близько 2 ривків за 1 секунду. При цьому (при цілеспрямованої ловлі окуня) власної гри у воблера на ривках бути не повинно.

Жорсткий хаотичний твичинг Редагувати

Коник цієї проводки — ловля щуки. З нашою щукою все набагато зрозуміліше. Тут мова піде про класичні щукових минноу.

Щучі воблери при ривках повинні розгортатися на максимально великий кут щодо своєї поздовжньої осі. Тобто в кращому варіанті при мінімальній дистанції проводки, воблер має максимальну кількість разів розвернутися. А на деяких ривках — він повинен розвертатися на 180 градусів і більше, тим самим, йдучи назад і продовжуючи проводку.

По техніці жорсткий хаотичний твичинг нічим не відрізняється від окуневого. От тільки, що практично кожен наступний ривок і пауза повинні відрізнятися від попередніх. Досить давно була висловлена версія, що найзручніше твичить під музику, або відтворюючи (наспівуючи) якусь мелодію про себе.

Stop and Go Редагувати

Коли щука в «поганому настрої», а глибина лову не перевищує метра, беремо составник, і проводимо його повільними протяжками. В принципі, без різниці — виконувати ці протяжки вудилищем або котушкою.

Проводка виглядає так: 3-4 обороту ручки котушки, як правило, в максимально повільному темпі (на межі роботи воблера). Після чого слід зупинка (при дуже поганому хижака пауза може досягати 3-4 сек.). Більш тривалі паузи в роботі воблера не провокують плямисту на атаку.

Після паузи корисно трохи поддернуть воблер, але зовсім «тонко». Щоб він не почав працювати, а лише перевалився з одного боку на інший. Але якщо вже перше таке хитрощі ні до чого не призвело, сміливо продовжуйте проводку. Як правило, якщо хижак поруч і хоч якось проявляє інтерес до воблеру, він його атакує.

Снасті для лову твичингом Редагувати

Вудилище Редагувати

Своєрідність проводки приманки, яке здійснюється більше вудилищем, накладає певні вимоги на використовувані спінінги для твичинга при лові щуки, окуня, інших хижаків. Їх в основному три: лад, довжина, тест.

Лад вудилища Редагувати

Для твичинга краще всього вибирати спінінги швидкого ладу. Добре мати для певних умов ловлі вудлища середньо-швидкого і надшвидкого ладу, але гарні вироби коштують дорого і придбати кілька видів накладно для середньостатистичного рибалки-співвітчизника.

Швидкий лад в рейтингу спінінгів для твичинга – це золота середина, яку можна дотримуватися професійним рибалкам і новачкам, бажаючим освоїти твичинг.

Загалом переваги в купівлі вудилища для твичинга з певним ладом такі:

  • швидкий лад: універсальне вудилище, яким можна твичинговать на будь-яких водоймах і в будь-яких умовах;
  • швидкий лад: такий спінінг для твичинга, за відгуками, гарний на водоймах з помітною течією, коли при твичинге використовують снасті ультралайтового або лайтового класу; спінінги такого ладу варто купувати, коли передбачається твичинговать тільки воблерами;
  • середньо-швидкий лад: використовується при необхідності розміреним і плавною проводки воблерів і при вазі останніх в 2-3 рази нижче тіста бланка.

Довжина вудилища Редагувати

Ця характеристика різна для умов лову в береги і з човна. У першому варіанті вудилище необхідно купувати довжиною 2,2-2,0 м, у другому 2,0-1,8 м. Вихід за ці інтервали при виборі спінінга для твичинга можливий, але тільки в тому випадку, якщо при твичинге необхідно, наприклад, обводити приманкою перешкоди, закидати подалі, працювати в «тісноті», рибалити в коряжнику. Але такі ситуації нечасті і враховувати їх можуть тільки твичингисты зі стажем.

Тест вудилища Редагувати

Зазвичай вудилище купують з тестом, відповідним до упористости і вагою воблерів, якими передбачається твичинговать. А загальні рекомендації по вибору вудилища, які підійдуть до більшості вітчизняних водойм, такі:

  • при полюванні переважно на щуку, окуня вагою до 0,30 кг можна придбати спінінг, наприклад, ультралайт для твичинга, з тестом до 10 м;
  • якщо передбачається в уловах кілограмові хижаки, то тест варто вибирати до 15 м;
  • при ймовірності частою упіймання хижаків за кілограм, кращим спінінгом для твичинга

буде вудилище, має тест 20 м і вище.

Котушка Редагувати

Для лову твичингом, безынерционная котушка з хорошою укладанням ліски зайвою не буде точно, інакше, для більш або менш спокійною твичинговой лову доведеться зменшити висоту намотування шнура на шпулю котушки. При використанні м'якої плетінки, недорогий котушки, як втім, і бічному вітрі, замість рекомендованих 2-3 мм до бортика шпулі, краще залишати висоту не менше 5 мм, слідуючи цій простій рекомендації, ми зводимо до мінімуму утворення бороди або скидання петель при забросе, нехай і з незначним скороченням відстані закидання.

Волосінь Редагувати

Традиційно, ривкова техніка проводки в більшості випадків передбачає використання многоволоконних лісок. Вимоги ж до шнуру (плетенке), що пред'являються при лові твичингом, гранично прості. Оскільки при його підмотуванні на відміну від джиговой лову або лові на блешні немає постійного натягу (невелика вага приманок, провисання шнура під час паузи, бічний вітер і т. д.), укладання шнура на котушку дуже далека від ідеалу.

Під час паузи плетінка провисає і при подальшій підмотуванні лягає на шпулю досить рихла, як наслідок майже гарантоване при подальшому занедбаності скидання петель і освіта бороди. Найменш прийнятні м'які шнури і особливо з маркуванням «РЕ», застосування шнурів типу Power Pro або термофьюзных (сплавних) типу Fireline більш виправдано, ці плетінки менш вимогливі до якості укладання і саме за рахунок своєї жорсткості, так і розплутати жорсткий шнур однозначно простіше. Але, знову ж таки, не слід забувати, що з цими плетінками трохи менша дальність закидання. У твичинге, більш товстий шнурок однозначно дасть фору тонкому, знову ж через більш якісної укладання (власна маса шнура), але межу розумного не переходимо, якщо ловимо окуня плетеночку все ж доведеться поставити саму тонку.

Повідці Редагувати

Повідці твичинге застосовують жорсткі, які не дають тройникам «чіплятися» за шнур при подергиваниях. Вони можуть бути дротовими або виготовленими їх струни. Єдине до них вимога по довжині, яка не повинна перевищувати розмір воблера. Можливе застосування і звичайних повідків для воблерів для твичинга, але вони швидко зношуються, перетворюючись у неохайний «хвостик».

Приманки Редагувати

Воблери минноу

Воблери Минноу (Minnow)

В даний час ринок з надлишком наповнений всілякими воблерами. Варто відзначити, що в ніші недорогих приманок присутні гідні моделі. Краще всього ловити твичингом на приманки типу minnow, рідше shad. Як і будь які інші, вони мають в різних умовах свої недоліки і переваги. Зокрема, воблери конфігурації minnow випускаються і з власною грою, і без неї (мається на увазі «примусова» анімація). До того ж воблери розрізняються і за плавучості, відповідно дещо відрізняється і техніка лову цими приманками.

Floating (плаваючі воблери) — більш ефективні в місцях зарослих травою, на мілководдях і на протязі з піщаним або кам'янистим дном. При твичинговой проводці варто тільки його зупинити — він спливає і проходить над підводного перешкодою. Не менш ефективна ловля такими приманками на «плюх» — після приводнення воблера потрібно зробити паузу, а потім — пару ривків.

Suspending. Вважається, що воблери цього типу більш універсальні. Горизонт їх глибини вказаний виробником. Занурившись, він зависає у воді. Грою можна загнати його глибше, або провести практично по поверхні. Цей тип водлеров більше підходить для водойм зі слабкою течією і в стоячій воді. При паузі він, завмерши, наче справжня рибка, зупиняється в розгорнутому положенні.

Sinking (тонучі воблери) — завдяки своїй вазі відмінно підходять для швидкого течії, з відповідною для них глибиною. Так само ефективні і на закритих водоймах з хорошими ямами. Деякі потопаючі моделі дуже не схожі один на одного — одні з грою при зануренні, інші немає, тобто просто тонуть. Перші особливо доречні в холодну пору року: восени і взимку хижаки, чомусь проявляють інтерес до вертикальної складової проводки приманки.

Ловля хижака твичингом Редагувати

Ловля хижака твичингом передбачає серію ривків і пауз, які виробляються рибалкою. Чим різноманітніше буде відбуватися «гра», і чим більше воблер буде схожим на справжню рыскающую в різні боки рибку, тим кращих риболовних результатів ви досягнете.

В залежності від активності хижак краще або гірше реагує на темп і паузи в проводці. Чим активніше окунь — тим швидше і з меншими паузами потрібно провести приманку. І навпаки. Паузи при пасивної ловлі щуки можуть досягати до 10 секунд.

Перед риболовлею не полінуйтеся випробувати приманку. Подивіться, яку силу потрібно прикласти, на скільки різким потрібно зробити ривок, загалом, добийтеся правильної «гри» і трохи «набийте руку». Якщо все зроблено правильно, то «рибка» буде чітко нишпорити в усі сторони, розгойдуватися і в залежності від моделі «показувати» животик.

См. також Редагувати

Випадкова вікі