FANDOM

За деякими рибами закріпилися різні імена – назви інших тварин. Наприклад, коропа називають водяною свинею за його жирність і всеїдність. А є ще риба, яку назвали водяній козою. Так в Китаї прозвали товстолобика. Ця назва з'явилася тому, що товстолобик подібно козі, «пасеться» — він поїдає водорості, причому у великій кількості. В цьому відношенні, разом з білим амуром, він єдина у своєму роді риба, яка може принести велику користь у заростаючих водоймах, виконуючи роль меліоратора. Ця дивовижна риба харчується в основному мікроскопічними водоростями, яких у наших водоймах в літній час з'являється величезна кількість.

Але цінність товстолобика не тільки в цьому – він насамперед цінна промислова риба, легко піддається акліматизації. Товстолобик велика риба, буває довжиною більше метра і вагою понад 8 кг

Опис Редагувати

Товстолобик.jpg

Товстолобик

Товстолобик – велика зграйна риба сімейства коропових. Англійська назва silver carp, що в перекладі означає – срібний карпо.

Товстолобики представлені трьома видами:

  • білий (або звичайний) товстолобик (лат. Hypophthalmichthys molitrix);
  • строкатий товстолобик – жерех (лат. Aristichthys nobilis);
  • гібридний товстолобик.

Білий товстолобик – прісноводна зграйна риба середніх розмірів, вага голови якого становить 15-20%. Строкатий товстолобик відрізняється від білого більш темним забарвленням (вага голови 45-55%), більш різноманітним живленням і швидким зростанням. Гібридний товстолобик зберіг візуальні ознаки білого (невелика голова, світлий окрас) і темпи зростання строкатого, а також більш стійкий до низьких температур.

За допомогою свого цедильного ротового апарату, товстолобик профільтровує від детриту зацветшую, зелену і каламутну воду. Тому, що б в ставку була прозора вода, крім фільтраційної системи, у водойму запускають товстолобика. Але чистокровних білих товстолобиків вже практично не залишилося. Зараз практично скрізь можна зустріти строкатий і гібридний види.

Верхня частина голови і спина у товстолобика зеленувато-сірі, а черевце і боки сріблясті. Хвостовий та спинний плавці такого ж забарвлення, а інші плавці злегка жовтуваті.

Товстолобик відрізняється деякими особливостями, які визначаються характером живлення цієї травоїдної риби, в першу чергу будовою глоткових зубів. – вони сильні і плоскі, пристосовані для сплющивания водоростей.

Розповсюдження Редагувати

Найчастіше товстолобик водиться в річці Амур. Раніше він волів тільки рівнинні річки Китайської республіки. Сьогодні, завдяки тому, що його акліматизували, товстолобиком багаті водойми Середньоазіатського регіону та європейської частини Росії. В ці регіони його завезли в 60–е роки XX століття з Китаю. Такий особливий інтерес до товстолобу проявлявся через його промислової цінності.

Поширення товстолобика в дикій природі.jpg

Поширення товстолобика в дикій природі

Вид широко акліматизований в європейській частині Росії і Середньої Азії. Зимує в глибоких ямах і в глибокому сні. Обидва види є рибами середнього розміру, так що тримати його можна в невеликих ставках.

Товстолобик для життя обирає ділянки з мулистим дном і м'якою рослинністю. Глибина в таких місцях зазвичай не перевищує 3-3,5 м. На світанку і На заході товстолобик підходить до берега, а вдень йдуть подалі від берега. У місцях відкритої води товстолобики тримаються на піщаних мілинах і плесах зі слабким плином. У невеликих водоймах, де чисельність товстолобика велика, а корму недостатньо, ловити його можна з початку травня до середини вересня.

Вік і розміри Редагувати

Досягає довжини тіла до 1 м, а маси 20 – 25 кг. Наявність товстолобика у водоймах здатне підвищити рибопродуктивність рибницьких господарств практично в 2 рази. Цей вид риби один з основних об'єктів ставкового промислового вирощування і розведення риби. У природних водоймах у разі зариблення є промисловою рибою.

Спосіб життя Редагувати

Товстолобик це велика зграєва риба. Досягає довжини близько метра і ваги до 40 кг.

Спосіб життя товстолобика.jpg
Товстолобики люблять теплу воду. Сонце і вода, прогріта до 25 градусів — їх стихія, і саме тоді проявляється їх хороший апетит. З осіннім похолоданням вони майже перестають годуватися.

У річках товстолобики воліють місця без сильної течії, особливо добре прогревающиеся заплави, звідси випливає, що ловити товстолобика на протязі не має сенсу, його треба ловити там де майже немає течії. У ставках і озерах можна спостерігати групи товстолобиків, гріються на мілині в променях сонця. Потім вони переміщуються в затоки, куди вітер зганяє прогріту воду, і тримаються там в середніх шарах води. Основну їжу товстолобиків становить планктон — тому існує думка, що їх неможливо зловити вудкою.

Статевозрілим стає у віці 3-5 років, при довжині тіла 50 див. Спосіб розмноження схожий з білим амуром. Нерест здійснює після досягнення температури води 18-20 °C в травні-червні.

Ікра плаваюча. Ікру викидає на протязі в місцях з вирами. Ікра пелагічна, у воді набрякає і збільшується в розмірах і розвивається. Плодючість висока – у великих виробників масою більше 20 кг – до 3 мільйонів, у ставкових риб масою до 8 кг – до 1 мільйона ікринок.

У водоймах Росії стада підтримуються тільки за рахунок періодичного зариблення з рибгоспів. До товарної маси – 500-600 р. виростає в дворічному віці.

Ловля товстолобика Редагувати

Ловлять товстолобика на донні вудки, спортивні снасті для далекого закидання і на спінінг. Виняток становлять лише відносно вузькі канали, на яких немає потреби далеко закидати насадку. Товстолобик зустрічається на чистих плесах між острівцями водної рослинності. Ця риба зустрічається в тих водоймах, куди його заселили, але сам не розмножується. Зазвичай, товстолобика запускають у водойму в середині весни, після чого він розбрідається по всій акваторії невеликими зграями (по 10-15 шт.).

На початку весни товстолобик гуляє по всій водоймі. І тільки тоді, коли починається ріст водної рослинності, він починає вести осілий спосіб життя. У цей час риба тримається на лінії між водними рослинами і чистої води і не залишає це місце до холодів.

Зі сходом сонця можна спостерігати, як зграї товстолобиків повільно рухаються серед островів водної рослинності в пошуках їжі. Взагалі, товстолобика можна ловити в будь-який час дня, в похмурі і сонячні, теплі і дощові дні. Єдина загадка — клювання товстолобика вночі. Неодноразово можна почути, як у темний час доби ця риба «чавкала» у заростях очерету, проте, біля тих же заростей вона не хотіла брати насадку.

Оскільки товстолобик — риба потужна, то і снасті повинні бути відповідні. Снасть для далекого заброса складається з вудлища (можна використовувати і спінінг). Беручи до уваги, що товстолобик риба полохлива і сильна, то повідці необхідні товщиною 0,25-0,3 мм, а основна волосінь — 0,35-0,5 мм. Гачки використовуються №№ 6-7, мають прямий підчепивши і дуже гостре жало, добре зарекомендували себе гачки «Кобра».

При лові на донку, снасть роблять більш грубу, в основному з-за того, що не застосовують вудлище. Ставити їх треба на відстані 6 метрів одна від іншої, так як при лові на течії насадку разом з вантажем зносить вниз, що може призвести до заплутування. Найкращий кльов товстолобика літа — в липні, коли максимально прогрівається вода (20-28 градусів). Покльовки його в різний час року і години дня істотно залежать від його ситості і наявності у водоймі корму. Якщо природного корму для товстолобика вистачає, то він байдуже ставиться до всіх ласощів у вигляді прикормки, розкладеної для нього на дні водойми. Вони починають залучати цю рибу лише під осінь, коли кількість корму значно знижується і товстолобик відчуває голод. У цей час він «клює» з дна і жадібно ковтає насадку.

При лові на спиннинговую снасть, підсікання роблять розгонисту і сильну, щоб жало гачка добре засеклось у роті риби. Якщо риба засіклася добре, то вона йде максимально тихо, але якщо погано — товстолобик йде у водорості, і тоді чекай обриву волосіні. В якості прикормки можна використовувати брикети з листя осоки й очерету, замішаних на соняшниковій макусі, і пов'язаних тестом з пшеничного борошна. Ще можна використовувати дрібно нарізані листя буряка та стулки зеленого гороху, присмачені соняшниковою макухою або висівками. Іноді для підгодовування використовуються хлібні крихти з додаванням анісової олії. Арсенал насадок досить широкий — це і зачатки огірки, зелений горошок, нарізану кубиками огірок, і нитчасті водорості, і житній хліб.

Прекрасно зарекомендувала себе насадка, яка завжди приносить результат. Спочатку на гачок надівається три зерна кукурудзи (рекомендується використовувати солодку кукурудзу у вакуумній упаковці), які виводяться на повідець. Потім скочується «ковбаска» з глини і макухи, яка теж виводиться на поводок. Знову три зерна кукурудзи перед гачком і ще три зерна — на гачку. Ця насадка хороша тим, що снасть не вимагає грузила, і роль прикормки виконує «ковбаска».

ПОР Риби
Вугор європейськийГоловеньДніпровська марена‎ЄлецьЖерехКарасьКерченський оселедець‎КлепецьКороп •‎ КраснопіркаЛіньЛящМиньОкуньПіскарПлоскирка‎СазанСеврюгаСтерлядьТовстолобикУклейкаФорельЧехоняШпрот європейськийЩукаЯзь

Випадкова вікі