FANDOM

Шед (Shad) — воблери, заслужившими величезну популярність серед спінінгістів і по популярності чи не на першому місці. За своєю формою нагадують плотву або окунька. Такі воблери виглядають більш об'ємними, якщо порівнювати їх з воблерами минноу ідентичного розміру. Це варто враховувати, підбираючи розмір приманки – є думка, що шэд може швидше залучити хижака, ніж воблер минноу, того ж розміру, тільки завдяки тому, що шэд йому здасться жирніше і ситніше.

Особливості Редагувати

Шед (Shad) – один з базових видів воблерів, поряд з фет і минноу (якщо розглядати класифікацію воблерів за формою) характеризується наявністю більш витягнутого по висоті (від спинки до черевця), ніж минноу, і більш "худого" тіла ніж фет. У продажу шэды з'явилися близько двох десятиліть тому, і використовувалися для лову тролінгом тадоріжкою", але незабаром були по достоїнству оцінені спинингистами і стали активно використовуватися для лову хижака в занедбаність. Шэды випускаються багатьма відомими фірмами виробниками риболовецьких приманок.

Велика площа захоплення води і великий кут атаки змушують приманку швидко досягати заданої глибини проводки. Воблери типу "Shad" рекомендується використовувати на глибоководних ділянках водойми. Але якщо глибина водойми дуже велика, моделі воблерів "Shad" навіть мають велику лопать вам не підійдуть і потрібно буде шукати їм заміну. До того ж шэды створюють дуже велике навантаження на вудилище з за великого опору води.

Різновиди Редагувати

Шэд — відноситься до воблерам мають лопать (лопату, мова), за плавучості в основному зустрічаються два основних види: плаваючі (Floating) і потопаючі (Sinking) і мають за цією ознакою відповідно маркування F або S. Як вже не важко здогадатися залежно від цього здійснюється вибір місця і умов лову. Плаваючий шэд буде працювати на водоймі зі слабкою течією або на стоячій воді, потопаючий шэд — на протязі.

З особливостей притаманних шэдам відзначають наявність досить великого "кута атаки" лопати, що дозволять шэдам дуже швидко, краще навіть сказати моментально занурюватися на встановлену глибину проводки. По мірі заглиблення існують різні шэды, але часто прийнято вважати, що при лові на шэд в заброс, робочі глибини коливаються в основному від 1 до 5-6 метрів.

За розмірами найчастіше шэды бувають до 70мм. довжиною, хоча зустрічаються і більші екземпляри. Крім здатності до вертикального занурення, у шедов завжди оцінюють такий показник як швидкість спливання. Від цього показника залежить придатність воблера у місцях з придонної рослинністю, коряжником.

Конструктивно існують шэды здатні трохи коливатися, тремтіти за рахунок спеціальних каналів в тілі воблера, іноді можуть містити в тілі воблера кульки сприяють залученню риби за допомогою специфічного звуку, а також беруть участь у додатковій балансування приманки. Шэд-приманка зі зміщеним центром ваги, на практиці це проявляється більш частими захлестами снасті. Так що, рекомендується якраз такий шэд з поліпшеною балансуванням.

Кольору шедов Редагувати

Колірні рішення сучасних воблерів Shad, мабуть найбільш багаті серед всіх класів воблерів. Тут можна зустріти природні фарбування під дрібну рибу, з повною промальовуванням луски, очей, плавників; кислотні, яскраві воблери; темні матові тони; покриття з ефектом мультиотражения світла; контрастні двох-трьох кольорові воблери.

См. також Редагувати

Випадкова вікі