FANDOM

Шпрот європейський.jpg

Шпрот європейський, або кілька (Sprattus sprattus) — риба родини оселедцевих.

Опис Редагувати

Європейський шпрот населяє моря Західної та Південної Європи від Гібралтару до Лофотенських островів (північний шпрот), Балтійське море (балтійський шпрот, або кілька), північну частину Середземного і Чорного морів (південноєвропейських, або чорноморський шпрот). У Північному і Норвезькому морях північний шпрот (S. sprattus sprattus) тримається ближче до берега, ніж оселедець, підходячи для нересту на глибини 20-40 м, головним чином з квітня по червень. Промислові скупчення шпрота обловлювати переважно в центральній і північній частинах Північного моря і біля берегів Південної Англії, Бельгії, Голландії та Норвегії. На другому році життя північний шпрот досягає 9-11,5 см довжини і жирності вище 7 %. У цей час він є об'єктом інтенсивного промислу. Виготовлені з шпрота консерви високо цінуються (частково йшли під етикеткою «сардини»). Балтійський шпрот, або кілька (S. sprattus balticus) зустрічається у великій кількості в бухтах південно-західних берегів Балтійського моря, а також біля входу у Фінську і Ризького затоки. Харчується планктонними рачками, головним чином эвритеморой. На другому році життя досягає довжини 7,5—11,2 см, на третьому — 10,6—14,1, на четвертому — 12,6—15,0 см, накопичуючи від (3,6) 4,1 до 15,2% жиру. Найбільш жирний буває восени і взимку, найменш жирний в період нересту, з квітня по липень. Статевої зрілості досягає зазвичай при довжині 12 см, рідше з 8,5—9 см довжини. Для нересту шпрот відходить від берегів і викидає свою плавучу ікру головним чином над глибинами 50— 100 м при солоності від 4-5 до 17-18 проміле і температурі води близько 16-17° С. Балтійський шпрот, як і салака, планктоноядная риба, частково конкурує з нею з-за їжі. Балтійський шпрот-кілька — важлива промислова риба, що дає приблизно від 10 до 20% усього улову риби в Балтійському морі. Копчені шпроти дуже смачні. Консерви з шпротів в олії користуються заслуженою популярністю. Точно так само хороша солона кілька. Чорноморський шпрот (Sprattus sprattus phalericus) найбільш численний в Адріатичному і Чорному морях, де його промишляють. Чорноморський шпрот дотримується зазвичай помірно холодних шарів води, від 6-8 до 15-17° С, піднімаючись взимку до поверхні, а в теплу пору віддаючи перевагу більш прохолодну воду на глибині від 20-30 до 80-100 м. Він широко поширений у відкритому морі, підходячи до берегам при вітрах, підганяють або піднімають маси води відповідної температури. Досягає статевої зрілості у віці одного року і нереститься переважно в холодний час (з жовтня по березень) при температурі води 7-10 (12)°С, переважно в поверхневому шарі, головним чином, однак, на глибині 40-50 м. Чорноморський шпрот досягає довжини 9,5—13 см, зрідка буває до 16 см; звичайні розміри в уловах 6,5— 11,5 див. Зміст жиру в її тілі коливається від 4,7 до 12,6%. Він не буває так жирний, як балтійська кілька. У Чорному морі шпрот одна із самих численних риб, що грає велику роль в їжі дельфінів, білуги, крупної ставриди і інших хижаків. Але улови його відносно невеликі, і спроби розвитку промислу не увінчалися успіхом внаслідок того, що шпрот тримається частіше невеликими зграями, облов яких на глибині скрутний.

ПОР Риби
Вугор європейськийГоловеньДніпровська марена‎ЄлецьЖерехКарасьКерченський оселедець‎КлепецьКороп •‎ КраснопіркаЛіньЛящМиньОкуньПіскарПлоскирка‎СазанСеврюгаСтерлядьТовстолобикУклейкаФорельЧехоняШпрот європейськийЩукаЯзь

Випадкова вікі